پنجشنبه 30 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وکيل مدافع جوانفکر: مرخصی جوانفکر ربطی به آزادی هاشمی ندارد

وکيل مدافع مشاور مطبوعاتی رييس‌جمهور با اشاره به آزادی موکلش از زندان برای رفتن به مرخصی گفت: رفتن به مرخصی برای همه زندانيان يک چرخه عادی است و نيازی به پارتی‌بازی ندارد.

قهرمان شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، درباره علت آمدن علی‌اکبر جوانفکر به مرخصی خاطرنشان کرد: به مرخصی رفتن زندانيان يک چرخه عادی است و ممکن است به دلايل مختلف از جمله بيماری شخص يا سرکشی به خانواده صورت گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: همان‌گونه يک کارمند در شرايط خاص از جمله هنگام پيش آمدن مصائب، مراسم‌های عروسی و بيماری خود يا اهل خانواده می‌تواند مرخصی بگيرد، کسی که در زندان به سر می‌برد نيز می‌تواند تقاضای مرخصی داشته باشد.

وی يادآور شد: در موضوع مرخصی آقای جوانفکر مدتی پيش من و خانواده او درخواست مرخصی کرديم که بالاخره با اين درخواست از سوی مسوولين زندان و دادستانی موافقت شد.

وکيل مدافع جوانفکر با تاکيد بر اين‌که «رفتن به مرخصی نياز به پارتی‌بازی ندارد» گفت: روزانه ۶۰ تا ۷۰ نفر در زندان می‌توانند به مرخصی بروند و اين يک امر عادی است؛ چراکه اصلا امکانات زندان جوابگوی همه زندانيان نيست.

وی با انتقاد از مرتبط دانستن آزادی مهدی هاشمی با جوانفکر از سوی برخی جرايد گفت: اصلا چه ربطی به اين دو موضوع وجود دارد؟ آزادی مهدی هاشمی به دليل انجام تحقيقات با تصميم بازپرس زندانی بوده و وقتی هم که تحقيقات تمام شده و ديگر از نظر بازپرس مشکلی برای آزادی او وجود نداشته برای او قرار وثيقه صادر کرده است در حالی که آقای جوانفکر در حال گذراندن محکوميتش و تنها برای چند روز به مرخصی آمده است؛ لذا هيچ ارتباطی به اين دو موضوع وجود ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016