یکشنبه 3 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سه تن از فعالين حقوق زنان در بازداشت وزارت اطلاعات

خبرگزاری هرانا – همزمان با روز جهانی مبارزه با خشونت عليه زنان جمعی از فعالين حقوق زنان، پنجم آذرماه در پارک دانشجوی شيراز تجمعی مسالمت آميزی برگزار کردند که پيش از شکل گيری اين تجمع نيروهای امنيتی اقدام به بازداشت تنی چند از فعالين نمودند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، اين تجمع که در ساعت ۱۱ صبح روز پنجم آذرماه برگزار شده بود با دخالت نيروهای امنيتی در ساعت ۳۰: ۱۱ که منجر به بازداشت عده ای از فعالين شد نيمه تمام ماند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برخی از بازداشت شدگان پس از چند روز با توديع وثيقه تا برگزاری دادگاه آزاد شدند، اما دو تن از فعالين به نامهای مهناز. م، مهين. ی، با انتقال به محل نامعلومی کماکان در بازداشت بسر می برند.

هم چنين ماموران امنيتی هفته گذشته يلدا.پ از فعالان حقوق زن را پس از وقايع ۵ آذر در منزل دستگير کردند، ماموران لباس شخصی‌ در مراجعه به منزل وی هيچگونه مدرک يا کارت شناسايی به خانواده ايشان نشان نداده و با برخوردی بسيار تند و خشونت وارد خانه‌ی آنها را مورد تفتيش قرار دادند.

تا کنون هيچ ارگانی‌ مسئوليتی در قبال بازداشت او بر عهد نگرفته اما احتمال می رود وی در پلاک ۱۰۰ (ساختمان اطلاعات شيراز) نگهداری ميشود با اين وجود پس از پيگيری خانواده وی ماموران پلاک ۱۰۰ وجود چنين بازداشتی را کتمان ميکنند.

ماموران امنيتی هم چنين با مراجعه به منزل دلارام. الف يکی ديگر از شرکت کنندگان در اين مراسم قصد بازداشت وی را داشتند که به دليل عدم حضور وی در منزل موفق به بازداشت او نشدند، اين ماموران پس از توقيف لوازم شخصی اقدام به تهديد و بازجويی خانواده ايشان کردند.

با گذشت نزديک به يک ماه از اين بازداشت‌ها، خانواده ايشان موفق به کسب اطلاع از وضعيت ايشان نشدند و پيکيری ها برای مشخص شدن وضعيت بازداشتيها کماکان ادامه دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016