چهارشنبه 13 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قيمت زمين و آپارتمان در تهران ۱۷درصد افزايش يافت

خبرگزاری فارس: متوسط قيمت خريد و فروش زمين يا زمين ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده در بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران نسبت به فصل قبل ۱۷.۱ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۳.۶ درصد افزايش داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، مرکز آمار ايران چکيده نتايج در طرح جمع‌آوری اطلاعات قيمت و اجاره مسکن در شهر تهران ،برای دوره تابستان ۹۱ را منتشر کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


براساس سامانه اطلاعات مديريت معاملات املاک و مستغلات کشور که با هدف شفاف‌سازی اطلاعات معاملات املاک و مستغلات در راستای ساماندهی امور مسکن طراحی و پياده‌سازی شده است، بنگاه‌های معاملات ملکی مؤظف هستند، مشخصات کليه معاملات خريد و فروشی که سند آن‌ها از طريق دفتر ثبت اسناد انتقال پيدا می‌کند، را در اين سامانه ثبت نمايند.

اين سامانه از اول آذرماه سال ۱۳۸۷ در کل کشور به بهره‌برداری رسيده است.

مجموعه حاضر بر گرفته از معاملات ثبت شده در اين سامانه برای فصل تابستان سال ۱۳۹۱ در مناطق ۲۲ گانه شهرداری شهر تهران و پس از تعديل داده‌های پرت تنظيم شده است.

متوسط قيمت خريد و فروش هر متر مربع زمين يا زمين ساختمان‌های مسکونی کلنگی:

بر اساس اين گزارش، متوسط قيمت خريد و فروش هر متر مربع زمين يا زمين ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده از طريق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۲۶ ميليون و ۲۹۰ هزار ريال بوده است که نسبت به فصل قبل ۱۷.۱ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۳.۶ درصد افزايش داشته است.

بيش‌ترين متوسط قيمت يک متر مربع يا زمين ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده در ميان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، حدود ۳۹ ميليون و ۶۲۹ هزار ريال در منطقه ۳ و کمترين آن در حدود ۱۰ ميليون و ۴۲۶ هزار ريال در منطقه ۲۰ بوده است.

تغييرات قيمت هر متر مربع زمين يا زمين ساختمان‌های مسکونی کلنگی در معاملات انجام شده بين حداقل ۵۰۰۰ هزار ريال در منطقه ۲۰ و حداکثر ۱۰۵۵۴۳ هزار ريال در منطقه بوده است.

متوسط قيمت خريد و فروش هر متر مربع زيربنای مسکونی: متوسط قيمت خريد و فروش هر متر مربع زيربنای مسکونی معامله شده از طريق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۲۷ ميليون و ۵۷۶ هزار ريال بوده است که نسبت به فصل قبل ۹.۰ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۲.۳ درصد افزايش داشت است. بيش‌ترين متوسط قيمت يک متربع زيربنای مسکونی معامله شده در ميان مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران، حدود ۴۹ ميليون و ۴۹۰ هزار ريال در منطقه ۱ و کمترين آن در حدود ۱۳ ميليون و ۸۸۴ هزار ريال در منطقه ۱۸ بوده است.

تغييرات قيمت هر متر مربع زيربنای مسکونی در معاملات انجام شده بين حداقل ۵۰۰۰ هزار ريال در منطقه ۲۰ و حداکثر ۱۳۸ ميليون و ۹۷۶ هزار ريال در منطقه ۱ بوده است.

متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد وديعه پرداختی بابت اجاره يک متر مربع زيربنای مسکونی معامله شده از طريق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۵۰ هزار و ۱۵۷ ريال بوده است که نسبت به فصل قبل ۱۱.۲ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۶.۵ درصد افزايش داشته است.

در ميان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بيش‌ترين متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد وديعه پرداختی بابت اجاره يک متر مربع زيربنای مسکونی معامله شده، ۲۱۳ هزار و ۹۵۳ ريال در منطقه ۱ و کمترين آن ۷۲ هزار و ۹۹۸ ريال در منطقه ۱۹ بوده است.

تغييرات اجاره ماهانه به علاوه سه درصد وديعه پرداختی برای هر متر مربع زيربنای مسکونی در معاملات انجام شده بين حداقل ۱۰ هزار ريال در منطقه ۱۸ و حداکثر ۶۰۶هزار و ۸۹۷ ريال در منطقه ۱ بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016