شنبه 16 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مریم دادخواه: روحیه پدرم قوی بود؛ از مسوولین بابت همکاری برای ملاقات تشکر می کنم

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ـ مریم دادخواه، فرزند محمدعلی دادخواه وکیل حقوق بشر و زندانی عقیدتی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که در تاریخ چهارم و یازدهم دی ماه ۹۱ با پدر خود ملاقات کرده است و دراین دو ملاقات پدرش «با روحیه ای قوی» و «حضورذهنی مثال زدنی» به گفت وگو درمورد مسائل روزمره و وضعیت خود پرداخته است. او گفت امیدوار است با مساعدت مسوولان قضایی پدرش بتواند در آینده ای نزدیک به مرخصی بیاید.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مریم دادخواه که در خارج از ایران به تحصیل مشغول است در تعطیلات سال نو میلادی به ایران سفر کرد تا با پدر خود در زندان دیدار کند. او به کمپین درخصوص ملاقات خودگفت: « من از مسوولینی که اجازه دادند دو هفته پیاپی با پدرم دیدار کنم صمیمانه تشکر می کنم. می دانم که ملاقات حضوری پی درپی از زندانیان روال معمولی نیست اما همه افرادی که در چرخه تصمیم گیری برای اجازه ملاقات بودند در زمان مدت حضور من با احترام و مساعدت قابل توجهی تلاش کردند زمینه این ملاقات ها را فراهم آورم که لازم می دانم به آن اشاره کنم.»

خانم دادخواه به کمپین گفت که در جریان ملاقات ها با پدرش محمدعلی دادخواه او با دقت در مورد مسائل جزیی زندگی و تحصیل و دیگر موارد روزمره صحبت و اظهارنظر کرده و اشتیاق به خواندن کتاب و نوشتن، علیرغم محدودیت های طبیعی زندان، در لابه لای گفت وگوبه چشم می خورد.

او افزود:«ملاقات اول من در تاریخ چهارم دی ماه بود که در این ملاقات که ۳۰ دقیقه طول کشید با پدرم گفت وگو کردم.»

مریم دادخواه افزود:« پدرم به شدت در زندان فعال است وعلاوه بر دانش آموختن به دیگرزندانیان جلسات مشاعره و شاهنامه خوانی برگزار می کند. امیدوارم پدرم بتواند به کتاب ها و منابعی که برای فعالیت های علمی خود نیازمند است، در مدتی که در زندان است و امیدوارم به زودی پایان یابد، دسترسی داشته باشد. خانواده ام امیدوار است که با مساعدت و حسن ظن مسوولین پدرم به زودی به مرخصی بیاید و بتواند فعالیت های علمی خود را در بیرون از زندان پیگیری کند.»

خانم دادخواه به کمپین گفت که برخورد مسوولین قضایی در جریان دو ملاقات با پدرش او را تحت تاثیر قرار داده است و از اینکه توانسته است در این دو ملاقات حتی خارج از زمان متعارفی که زندانیان با خانواده خود صحبت می کنند با او وقت سپری کند بسیارشکرگذار است: « در مورد خودم می توانم بگویم که نهایت همکاری برای ملاقات ها با من توسط مسوولین مربوطه انجام شده و به همین جهت به نظرم منصفانه است که چنین برخوردی منعکس شود.»

مریم دادخواه همچنین گفت که دربرخی از خبرها مدت نهایی زندان پدرش ۹ سال ذکر شده که نادرست است چرا که این مدت هشت سال است. او همچنین به کمپین گفت که خانواده درجه اول (فرزندان و همسر) محمدعلی داخواه بهترین و معتبرترین منبع برای پیگیری وضعیت پدرش هستند و درصورت تغییر در وضعیت او آنها نسبت به اطلاع رسانی در این خصوص اقدام خواهند کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016