یکشنبه 17 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چين به تنهايی نيمی از کل صادرات نفت ايران را می خرد

عصر ايران - از زمان تشديد تحريم ها در تابستان سال جاری(ژوئيه ۲۰۱۲) ايران نفت خود را تنها به ۴ کشور آسيايی چين ، ژاپن، کره جنوبی و هند می فروشد.
از زمان تشديد تحريم های نفتی اتحاديه اروپا و آمريکا عليه ايران ،چين به تنهايی نيمی از کل نفت صادراتی ايران را خريداری می کند.

به گزارش عصر ايران واحد اطلاعات اقتصادی اکونوميست(EIU) ضمن اعلام اين مطلب نوشت که ايران از زمان تشديد تحريم ها در تابستان سال جاری(ژوئيه ۲۰۱۲)نفت خود را تنها به ۴ کشور آسيايی چين ، ژاپن، کره جنوبی و هند می فروشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس اين گزارش خريداران نفتی ايران پس از تشديد تحريم ها با وجود کاستن از ميزان واردات شان همين ۴ کشور آسيايی هستند.

آمار دقيقی از ميزان صادرات نفت ايران در دست نيست اما بر اساس اعلام برخی منابع در ايران، صادرات نفت ايران در يک سال گذشته به ميزان ۵۰ درصد کاهش يافته است.

اخيرا محمود احمدی نژاد رييس جمهوری اسلامی ايران در سخنانی اعلام کرد که از سال مالی آينده نياز به ارز نفتی در بودجه دولتی به صفر خواهد رسيد.

اين اظهارات احمدی نژاد در حالی است که بنا به گزارش واحد اطلاعات اکونوميست هم اکنون صادرات نفت و مشتقات نفتی رقمی معادل ۸۰ درصد از کل صادرات ايران را تشکيل داده و ۵۰ تا ۶۰ درصد از درآمدهای ارزی ايران را شامل می شود.

بر اساس گزارش ماه گذشته سازمان بين المللی انرژی ،ايران در سال ۲۰۱۲ با کاهش بيش از يک ميليون بشکه ای فروش نفت، ماهانه رقمی معادل ۵ ميليارد دلار (سالانه ۶۰ ميليارد دلار)از درآمدهای نفتی خود را از دست داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016