یکشنبه 17 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در صورت تصويب نهايی دولت، روزنامه‌نگاران ديگر به زندان نمی‌روند

مهر - مديرکل دفتر حقوقی وزارت ارشاد ادامه داد: اين موارد عموماً درباره گستره حمايت از رسانه‌ها بوده است و به عنوان مثال بعضی از مواد اين لايحه را که درباره حبس روزنامه‌نگاران بوده، حذف کرده‌ايم.

به گفته مديرکل دفتر حقوقی وزارت ارشاد در آخرين چکش‌کاری‌های لايحه جديد نظام جامع رسانه‌ای در کميسيون لوايح هيئت دولت، مجازات حبس برای روزنامه‌نگاران حذف شده و احتمال تصويب آن در هيئت دولت زياد است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدعلی محسن‌زاده در گفتگو با مهر، درباره آخرين وضعيت بررسی لايحه نظام جامع رسانه‌ای در هيئت دولت گفت: تمام مراحل مربوط به اين لايحه هم در کميسيون اصلی و هم در کميسيون فرعی بررسی و در هيئت دولت مطرح شد و پس از بررسی در کابينه، پيشنهاد شد که برخی از مواد آن دوباره بررسی شود.

وی افزود: در جلسه‌ای با حضور تعدادی از اعضای هيئت دولت در وزارت ارشاد، مواد مورد بحث دوباره و اين بار به طور ويژه، مورد بررسی قرار گرفت و تکمله‌های لازم به آنها اضافه شد که به زودی دوباره به هيئت دولت فرستاده می‌شود.

مديرکل دفتر حقوقی وزارت ارشاد ادامه داد: اين موارد عموماً درباره گستره حمايت از رسانه‌ها بوده است و به عنوان مثال بعضی از مواد اين لايحه را که درباره حبس روزنامه‌نگاران بوده، حذف کرده‌ايم.

محسن‌زاده در توضيح بيشتر اين مسئله گفت: ماده مذکور با توجه به رويه حبس‌زدايی دستگاه قضايی و در واقع کاهش مجازات حبس و استفاده از مجازات‌های جايگزين تا جايی که امکان دارد، در لايحه نظام جامع رسانه‌ای آمده و در کميسيون هيئت دولت مطرح و تصويب شده که البته هنوز در هيئت دولت به تصويب نهايی نرسيده است.

وی در پاسخ به اين سئوال که «نظرتان درباره مصوبه اخير مجلس در قانونی کردن مجازات شلاق روزنامه‌نگاران در موارد خاص چيست؟» اضافه کرد: من اطلاعی از اين مصوبه ندارم، ولی لازم است بگويم که لايحه نظام جامع رسانه‌ای ما مجازات شلاق برای خبرنگاران وجود ندارد و بيشتر مجازات نقدی و مجازات‌های صنفی مانند توقيف يا تعليق فعاليت رسانه است.

مديرکل دفتر حقوقی وزارت ارشاد با ابراز اميدواری نسبت به تصويب لايحه نظام جامع رسانه‌ای در هيئت دولت در آينده‌ای بسيار نزديک تاکيد کرد: هيئت دولت به جز مواردی که عرض کردم آنها را برای بررسی بيشتر و در واقع تکميل به ما ارجاع داد، منعی برای تصويب اين لايحه نداشت.

وی گفت: حالا که اين موارد اصلاح شده است، لايحه نظام جامع رسانه‌ای به احتمال زياد در اولين فرصت طرح در کابينه، به تصويب اعضای هيئت دولت خواهد رسيد و بلافاصله به مجلس ارسال خواهد شد.

مديرکل دفتر حقوقی وزارت ارشاد همچنين تاکيد کرد: با تصويب لايحه نظام جامع رسانه‌ای در دولت، مجلس و شورای نگهبان، قانون جامع مطبوعات ملغی و لايحه مذکور جايگزين آن خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016