دوشنبه 18 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت محمد کیمیایی، روزنامه‌نگار در قزوین

کمیته گزارشگران حقوق بشر- محمد کیمیایی، نویسنده و همکار بسیاری از روزنامه‌های اصلاح‌طلب و هفته نامهٔ حدیث قزوین، از سوی نیروهای وزارت اطلاعات در این شهر بازداشت شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز سه شنبهٔ هفته گذشته، چند مامور امنیتی با هجوم به منزل آقای کیمیایی و بازداشت این روزنامه نگار، منزل مسکونی او را تفتیش کرده و برخی از لوازم شخصی، چندین کارتن کتاب و مدارک وی را نیز توقیف کرده‌اند. نیروهای امنیتی به بستگان محمد کیمیایی که پس از چند روز پیگیری‌ از بازداشت وی مطلع شده‌اند، گفته‌اند که او همچنان تحت بازجویی است و تا زمان برگزاری دادگاه، در بازداشت خواهد بود. این روزنامه‌نگار از بیماری قلبی رنج می‌برد.

مقامات امنیتی از هر گونه توضیحی در ارتباط با علت بازداشت و اتهامات آقای کیمیایی سر باز زده اند، اما به نظر می‌رسد بازداشت این روزنامه‌نگار در ادامهٔ توقیف هفته نامهٔ حدیث قزوین صورت گرفته است. نیروهای امنیتی، هفته‌ی گذشته با حضور در دفتر هفته نامه حدیث، رحیم سرکار، سردبیر و سایر کارکنان این نشریه را دستگیر کردند. کارکنان هفته نامه حدیث قزوین پس از سه ساعت بازجویی آزاد شدند. رحیم سرکار، سردبیر نشریه حدیث نیز همچنان در بازداشت است.

منابع خبری می‌گویند، طی یک ماه گذشته تعداد زیادی از فعالان و روزنامه نگاران این شهر تحت پیگرد نیروهای امنیتی قرار گرفته‌ و بازداشت شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016