دوشنبه 18 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير ارشاد در آستانه برکناری؟!

• شنيده شده احمدی نژاد نسبت به عملکرد حسينی ناراضی است و درصدد است در فرصتی مناسب، وی را از وزارت ارشاد عزل کند...روز گذشته وزير ارشاد سخنانی به زبان آورد که باعث ناخرسندی اطرافيان رييس جمهور شده است....رييس جمهور و اطرفيانش، از انتصاب علی اصغر پورمحمدی به قائم مقامی وزارت ارشاد ناراضی هستند

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - خبرنگار سياسی پايگاه خبری «انتخاب» کسب اطلاع کرد، به احتمال قوی سيد محمد حسينی وزير ارشاد، گزينه بعدی برکناری های رييس جمهور است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنابراين گزارش، شنيده شده احمدی نژاد نسبت به عملکرد سيد محمد حسينی ناراضی است و درصدد است در فرصتی مناسب، وی را از وزارت ارشاد عزل کند.

پيش از اين، احمدی نژاد صراحتاً از تصميم و اظهارات وزير ارشاد در توقيف روزنامه شرق انتقاد کرده بود.

در همين حال، خبرنگار «انتخاب» کسب اطلاع کرده که اختلافات وزير ارشاد و احمدی نژاد طی ماههای اخير افزايش يافته است.

همچنين شنيده شده، رييس جمهور و اطرفيانش، از انتصاب علی اصغر پورمحمدی (رييس سابق شبکه سوم سيما) به قائم مقامی وزارت ارشاد ناراضی هستند.

اين در حالی است که روز گذشته وزير ارشاد سخنانی به زبان آورد که باعث ناخرسندی اطرافيان رييس جمهور شده است.

وزير ارشاد گفته است: سال گذشته که خدمت رهبری رسيديم، رئيس جمهور گفت بحث‌های اقتصادی مهم است، مباحث فرهنگی را به زمان ديگری موکول کنيد که بنده به رئيس جمهور گفتم، فرهنگ را بر همه چيز مقدم بداريد؛ چون رهبری اهتمام ويژه دارند و می‌خواهند در جريان امور فرهنگی باشند، رئيس جمهور در ابتدا پذيرفت، اما بعد نظرش تغيير کرد و به علت عدم رعايت وقت توسط همکاران، هنگام صحبت کردن فرصتی برای بررسی مسائل فرهنگی پيش نيامد که رهبر معظم انقلاب نيز به صحبت نکردن در زمينه مسائل فرهنگی انتقاد کردند؛ ايشان با اين انتقاد می‌خواستند عنايت خويش را به مسئله فرهنگ نشان بدهند؛ چون همه افراد بايد در زمينه فرهنگ پای کار باشند و اين فقط مختص وزارت ارشاد نيست، به عنوان مثال شهرداری با همه بودجه کلان خود، سازمان تبليغات اسلامی و حوزه علميه و در واقع همه نهادها بايد در اين زمينه فعاليت کنند.

خبرنگار «انتخاب» به نقل از منابع مطلع می افزايد: با توجه به اينکه طی ماههای اخير، اختلافات رييس جمهور با وزير ارشاد، بيشتر حول محور دخالت های «جريان انحرافی» در اين وزارتخانه بوده، اين اظهارات کنايه آميز وزير ارشاد، قطعاً بهانه به دست اطرافيان رييس جمهور می دهد که نسخه دومين وزير ارشاد محمود احمدی نژاد ، پيچيده شود.

با اين اوصاف، اين سخنان وزير ارشاد می تواند پايانی بر اختلاف نظرهای سيد محمد حسينی و محمود احمدی نژاد باشد.

در اين حال يک مقام ارشد دولتی در گفتگو با انتخاب ، اين برکناری را تکذيب کرد.

بايد منتظر روزهای آتی بود تا صحت و سقم اين خبر مشخص شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016