دوشنبه 18 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمايت ايران از سخنان بشار اسد

خبرگزاری فارس: وزير خارجه کشورمان گفت: ايران در راستای مواضع اصولی خود در جهت حل و فصل سياسی بحران سوريه، از ابتکار عمل رئيس جمهوری عربی سوريه در ارائه طرح جامع حل بحران اين کشور حمايت می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری فارس، علی اکبر صالحی وزير امور خارجه جمهوری اسلامی ايران طی اظهاراتی در خصوص طرح سياسی حل بحران سوريه که توسط بشار اسد رئيس جمهور اين کشور رسماً اعلام شد، گفت: جمهوری اسلامی ايران در راستای مواضع اصولی خود در جهت حل و فصل سياسی بحران سوريه، از ابتکار عمل آقای بشار اسد رئيس جمهوری عربی سوريه در ارائه طرح جامع حل بحران اين کشور حمايت می‌کند.

وی با اشاره به محتوای طرح سوريه که در بردارنده نفی خشونت و تروريسم، رد هرگونه دخالت خارجی، ترسيم آينده کشور بر اساس تعددگرايی سياسی و ايجاد بستر مناسب برای شکل گيری و تکميل فرآيند سياسی فراگير بر اساس منشور ملی و سپس تدوين قانون اساسی جديد و انجام انتخابات پارلمانی و در نهايت تشکيل دولت جديد است، افزود: يکی از ويژگی‌های بارز اين طرح، الهام گرفتن از اصول و اهداف منشور سازمان ملل متحد و محورهای مشترک کليه طرح‌های منطقه‌ای و بين‌المللی ارائه شده تاکنون، از جمله طرح ۶ ماده‌ای جمهوری اسلامی ايران است که راهکار سياسی و مسالمت جويانه را در حل و فصل بحران سوريه مورد توجه قرار داده‌اند و اجرای دقيق آن می‌تواند راه را برای ساختن آينده‌ای درخشان و باثبات برای مردم سوريه و منطقه هموار کند.

صالحی ضمن دعوت از همه احزاب، نهادهای جامعه مدنی و معارضه ملی سوريه و همچنين کشورها و طرف‌های منطقه‌ای و بين‌المللی خواست با بهره گيری از فرصت موجود، برای گذر از بحران کنونی و زمينه سازی تحقق فرآيند سوری- سوری و تقويت ثبات و امنيت سوريه تلاش و بدين ترتيب از گسترش بيشتر بحران و بی ثباتی در منطقه جلوگيری کنند.

وزير خارجه کشورمان همچنين تاکيد رئيس جمهور سوريه بر تداوم حمايت دمشق از آرمان فلسطين و مقاومت در برابر رژيم صهيونيستی را ستود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016