دوشنبه 18 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض مشايی به حکم مداحان

ايسنا ـ وکيل مدافع اسفنديار رحيم‌مشايی با اشاره به آخرين وضعيت پرونده شکايت از دو مداح مشهور تاکيد کرد که يکی از اين دو مداح به دليل توهين به موکلش به ۵ هزار تومان محکوم شده بود، نه ۵۰ هزار تومان!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سيدعلی‌اصغر حسينی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين باره افزود: معاونت حقوقی رييس جمهوری و شخص رحيم‌مشايی از دو مداح به دليل اظهارات‌شان شکايت کرده بودند که يکی از اين دو مداح اتهاماتی مانند تهديد به قتل، توهين، افترا، نشر اکاذيب و هجو داشت که دادگاه او را از همه اين اتهام‌ها تبرئه کرد و ما نيز به اين رای اعتراض کرديم.


وی تصريح کرد: دادگاه درخصوص شکايت مشايی عليه يک مداح ديگر، حکمی صادر کرده و با محکوم شناختن او مجازات هم برايش مقرر کرده است، اما چون طبق ماده ۲۵۸ قانون آيين دادرسی کيفری دادگاه تجديدنظر نمی‌تواند حکم دادگاه بدوی را تشديد کند، اعتراض آقای مشايی نسبت به حکمی که عليه او صادر شده فايده‌ای ندارد، زيرا دادگاه بدوی عليه مداحان رای صادر کرده و به حداقل مجازات حکم داده است و اگر اعتراض شود، باز هم دادگاه تجديدنظر نمی‌تواند مجازات متهمان را بيشتر کند، ولی معاونت حقوقی رياست جمهوری می‌تواند نسبت به تبرئه شدن اين مداح از اتهام توهين به رييس جمهور اعتراض کند که اين نهاد اين کار را نيز انجام داده است.


وکيل مدافع رحيم‌مشايی افزود: ۴ اتهام شامل توهين و هجو نسبت به آقای مشايی و رييس جمهور متوجه يکی از اين دو مداح بود که درخصوص توهين به آقای مشايی، دادگاه او را به ۵ هزار تومان جزای نقدی محکوم کرده است که اين محکوميت با استناد به ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اين مداح درخصوص اتهام هجو مشايی طبق ماده ۷۰۰ قانون مجازات اسلامی به يک ماه حبس تعزيری محکوم شد که اين حبس به ۲۰۰ هزار تومان جزای نقدی بدل از حبس تبديل شده است. او همچنين به دليل هجو رييس جمهور به يک ماه حبس تعزيری محکوم شده که اين محکوميت نيز به ۲۰۰ هزار تومان جزای نقدی تبديل شده است، يعنی اين متهم در مجموع به ۴۰۵ هزار تومان جزای نقدی (۴۰۰ هزار تومان بدل از ۲ ماه حبس + ۵ هزار تومان جزای نقدی) محکوم شده است.


حسينی در پايان گفت: حدود يک ماه پيش نسبت به احکام صادره درباره مداحان اعتراض شده است و فکر می‌کنم با رسيدگی به اين اعتراض در دادگاه تجديدنظر استان تهران ظرف دو ماه آينده رای قطعی صادر شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016