سه شنبه 26 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همسر ابوالفضل قديانی: انتقال او به زندان قزلحصار غيرقانونی است، از قاضی صلواتی شکايت می کنم

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ـ همسر ابوالفضل قديانی، زندانی سياسی بند ۳۵۰ زندان اوين به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که به دستور قاضی صلواتی می خواهند همسرش را به زندان قزلحصار منتقل کنند. مرضيه رحيمی با اظهار اين مطلب به کمپين گفت که احتمالا دليل اين انتقال نامه های منتشر شده ابوالفضل قديانی از زندان است. دوشنبه ۲۵ دی ماه خانواده اين زندانی محروم از ملاقات کابينی با او بوده اند و به آنها گفته شده که او به دليل انتقال به زندان ديگری ممنوع الملاقات است. همسر ابوالفضل قديانی به کمپين گفت تصميم دارد به دليل اين حکم غيرقانونی از قاضی صلواتی در دادگاه ويژه قضات شکايت کند.

مرضيه رحيمی در پاسخ به اينکه به چه دليلی همسرش به زندان قزلحصار منتقل می شود، گفت:« هيچ اطلاع دقيقی نداريم. آقای قديانی در تاريخ ۲۶ بهمن ماه به دليل نوشتن يکی از نامه هايش دادگاه داشت. نمی دانم دقيقا اين دادگاه مربوط به کدام نامه او بود اما اين دادگاه به صورت ناگهانی دوشنبه ۱۸ بهمن ماه برگزار شد. قاضی صلواتی گفته که سرم خلوت بود و دادگاه را برگزار کردم. البته قديانی مثل دفعات پيش به دادگاهش به دليل اينکه آن را غيرقانونی می دانست نرفته بود و فقط وکليش به دادگاه رفت.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همسر ابوالفضل قديانی درباره اينکه قاضی صلواتی برای انتقال همسرش به زندان قزل حصار چه دليلی طرح کرده اند به کمپين گفت:« قاضی صلواتی فقط به وکيل همسرم گفته می خواهد قديانی را به زندان ديگر بفرستد. گفته بوده که نامه ۹ دی ماه ايشان هم به دستش رسيده اما دقيقا علت اين انتقال غير قانونی را توضيح نداده است.»

مرضيه رحيمی با ذکر اينکه اين «حرکت کاملا غير قانونی» است، گفت:« البته ما می دانيم که قاضی صلواتی کاره ای نيست و دستور از جای ديگری می گيرد. حالا من می خواهم بروم به دادگاه ويژه قضات و از ايشان شکايت کنم چون از هر وکيلی که پرسيدم گفتند کار ايشان خلاف قانون است. وکلا گفتند وقتی زندانی که در تهران دادگاهی شده و اکنون محکوميتش را دارد در زندانی در تهران می گذراند غير قانونی است که او را به زندان ديگری بفرستند. زندان قزلحصار، زندان معتادها، قاچاقچيان و قاتلان است. به نظرم می خواهند با بردن او به آنجا او را از بين ببرند وگرنه چرا او را به زندانی ببرند که حتی يک زندانی سياسی هم ندارد. يک زندانی مسن با مشکلات قلبی را می خواهند بفرستند زندان قزلحصار.»

همسر ابوالفضل قديانی با اظهار اينکه روز دوشنبه ۲۵ دی ماه نه تنها از اين اتفاق باخبر شده بلکه اجازه ملاقات با همسرش را نيز نيافته است، گفت: امروز(دوشنبه) صبح مثل هر هفته به زندان اوين رفتيم و درخواست ملاقات را نوشتيم و منتظر مانديم بعد به ما گفتند که او را به زندان قزلحصار فرستادند. گفتيم چرا ؟ گفتند نمی دانند. داشتيم می رفتيم به اين زندان که ملاقات کننده های که از ملاقات برگشته بودند گفتند زندانيان شان گفته اند ابوالفضل هنوز در بند ۳۵۰ است. همين طور گفتند که امروز می خواستند قديانی را از بند خارج کنند که بچه های هم بندش ممانعت کرده اند و او هنوز در همانجا است. تا همين حد می دانيم ديگر هيچ خبری نداريم. ما دوباره برگشتيم و گفتيم که ابوالفضل هنوز در زندان است و می خواهيم او را ببينيم اما اين بار به ما گفتند که او چون جز اعزامی ها است اين هفته ممنوع الملاقات شده است. در سيستم کامپيوتری زندان اوين نوشته شده بود که قديانی اعزامی به بند ۲۰۹ و بعد به زندان قزلحصار است.»

مرضيه رحيمی ادامه داد:« بعد از اين اتفاق به سازمان زندان ها رفتيم و با مسئولی صحبت کرديم اما او کاملا اظهار بی اطلاعی کرد که به چه دليلی اين اتفاق افتاده است. حالا فردا می خواهم بروم دفتر دادستان تهران. هيچکس به ما جواب درستی نداد. همه اظهار بی اطلاعی کردند، از مسولان زندان اوين تا سازمان زندان ها. »

مرضيه رحيمی در خصوص درخواستش از مسولان کشور گفت:« انتظار من اين است که مسولان بر اساس قانون عمل کنند. من خودم زندانی دوران شاه هستم. ما قبلا برای همين بی قانونی ها به زندان رفتيم. حالا هم بايد همين ها را تحمل کنيم. پس چه تفاوتی کرده است؟ هر سال نزديک ۲۲ بهمن که می شود از زندانيان سياسی خواسته می شود تا وقايع دوران شاه را در صدا و سيما تعريف کنند من اما تعجب می کنم که همين حکايت ها دوباره که دارد تکرار می شود. ۳۰ و اندی سال از آن زمان گذشته و ما بايد نسبت به آن موقع جلو باشيم اما به عقب برگشتيم.»

ابوالفضل قديانی، عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی در ۱۹ دی ماه ۸۸ بازداشت و به ۶ سال زندان محکوم شد. در حال حاضر او سه پرونده مفتوح برای نوشتن نامه های انتقاديش به مسوولان کشور از داخل زندان دارد. اين زندانی در تاريخ ۹ دی ماه امسال در اطلاعيه ای که در وب سايت کلمه منشتر کرد از مردم ايران خواست تا آن روز را روز ” نکبت استبداد دينی” نام نهند.

۹ دی ماه، سه روز پس از عاشورای ۱۳۸۸ که به کشتن و دستگيری تعداد زيادی از معترضان خيابانی به نتايج انتخابات انجاميد، هواداران حکومت در تجمعی خيابانی شرکت کردند. ابوالفضل قديانی با اشاره به اين روز در نامه اش نوشته است که «چه نيک است که ما طرفداران جنبش سبز نيز نهم دی ماه را که به تمامی نمايش دهنده حقارت و واماندگی استبداد در برابر خواست آزادی خواهانه ملت ايران است روز نکبت استبداد دينی نام نهيم.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016