چهارشنبه 27 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمار رسمی پناهندگان افغانی در ايران

معاون امنيتی و انتظامی وزير کشور، آمار رسمی پناهندگان افغانی در ايران را ۸۵۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: اکنون ۴۶۰ هزار افغانی گذرنامه و ويزای ايرانی دريافت کردند که حضور آنان در کشور قانونی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ايرنا ، ˈعلی عبداللهیˈ روز چهارشنبه در حاشيه هجدهمين جلسه کميسيون سه جانبه بازگشت داوطلبانه پناهندگان و آوارگان افغانی به خبرنگاران گفت: طی دو سال گذشته ۵۰ هزار افغانی از ايران به کشورشان بازگشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در حال حاضر از تردد غيرمجاز اتباع افغان در مرزهای کشور جلوگيری می شود و در واقع ما کنترل بيشتری روی اين ترددها داريم.

عبداللهی با اشاره به اينکه اکنون ۴۶۰ هزار نفر افغانی، گذرنامه و ويزا از ما گرفته اند، اظهار داشت: حضور اين افراد در کشور قانونی است و ما همچنان گذرنامه و ويزا برای ساير افغانی هايی که اعلام حضور در ايران کنند، صادر می کنيم.

معاون امنيتی و انتظامی وزير کشور ادامه داد: تمام تلاش ها براين است که حضور افغانی ها در ايران براساس روال قانونی باشد و مشوق هايی نيز برای اسکان اين افراد در نظر گرفته شده است.

عبداللهی در پاسخ به سووالی مبنی براينکه اگر اتباع افغانی در ايران مرتکب جرم شوند ، چگونه با آنان رفتار می شود، گفت: براساس اعلام سازمان ملل متحد هر کسی که جرمی انجام دهد مجازات وی در همان کشور اجرا می شود و ما قرارداد مبادله محکومان و استرداد مجرمان داريم که در حوزه قضايی و وزارت دادگستری انجام می شود.

وی در پاسخ به سووالی در خصوص ممنوعيت تردد افغانی ها در استان کرمان، افزود: فقط بخشی از جنوب استان کرمان منطقه ممنوعه برای تردد افغانی ها اعلام شده و در ساير مناطق، اين مساله وجود ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016