جمعه 29 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رییس کل بانک مرکزی برنامه های جدید ارزی را تشریح کرد

تهران- رییس کل بانک مرکزی با تشریح برنامه های جدید ارزی اعلام کرد: برای تنظیم بازار ارز از تجار خواسته ایم از کشورهایی که درآنها موجودی مناسبی داریم، واردات خود را انجام دهند.

ˈ محمود بهمنیˈ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا ‌درعین حال اظهار داشت: به میزان کافی منابع ارزی در کشورهای مختلف داریم اما با این وجود، بهتر است واردات از کشورهایی انجام شود که نقل وانتقالات ارزی آسان تری با آنها داریم.

رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: نیاز های داخلی کشور از طریق فروش نفت تامین می شود و در چند ماه گذشته نیز رشد صادرات به دلیل صرفه اقتصادی، بیش از دو برابر بوده است.

وی در عین حال گفت: میزان واردات بر عکس صادرات به دلیل بالا بودن قیمت تمام شده، کاهش پیدا کرده است .

رییس کل بانک مرکزی درباره تغییر سال پایه برای محاسبه تورم نیز گفت: از یکی دو ماه آینده، سال 90 سال پایه محاسبه نرخ تورم می شود و بنابر این آمار ها از یکی دو ماه آینده دقیق می شود.

بهمنی درباره وضعیت بانکداری الکترونیک در ایران نیز اظهار داشت: هم اکنون بیشتر بانک های ایران به طور مستقیم طرح های بانکداری الکترونیکی خود را پیش می برند و امروز شاخص کارت به ازای هر نفر در کشور 8/2 کارت است؛ یعنی هر ایرانی به طور متوسط سه کارت دارد که تقریبا معادل تعداد کارت های فعال اشخاص در کشورهای پیشرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بیان این موضوع که اکنون با نصب بیش از 5/2 میلیون پایانه فروش در سراسر کشور، به ازای هر یک میلیون ایرانی 34 هزار پایانه نصب شده است، اضافه کرد: بیش از 5/2 برابر مبلغ تولید ناخالص ملی کشور در سال گذشته از سامانه های انتقال الکترونیکی بین بانکی ساتنا و پایا عبور کرده و در هر ماه تنها نزدیک به 500 میلیون تراکنش کارتی در کشور انجام می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016