چهارشنبه 4 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی دولت: هجوم به بانک مرکزی غيرقانونی است

سخنگوی دولت اظهار کرد: دولت جای کار حزبی نيست بلکه محل کار اجرايی و خدمت به مردم است.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، غلامحسين الهام در حاشيه جلسه امروز هيات دولت در جمع خبرنگاران، درباره اخبار منتشر شده مبنی بر ارائه پيشنهاد کانديداتوری به الهام در دولت گفت:‌ برخی فکر می‌کنند دولت حزب است و مسائل حزبی در آن مطرح می‌شود در حالی که اصلا اينطور نيست و ما به دنبال برگزاری انتخابات پرشور و قانون‌مند هستيم و ان‌شاءالله حماسه و حرکتی ماندگار باشد و در چارچوب وظايف اجرايی دولت انجام شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در رابطه با مسائل مطرح شده مبنی بر تلاش مجلس برای کاهش اختيارات رييس‌جمهور نيز اظهار کرد: متاسفانه اين مسائل هر روز وجود دارد و برخلاف چارچوب اداره کشور و قانون است چراکه قانون مشخص است و قوا نمی‌توانند در روند اقدامات يکديگر مشکل ايجاد کنند.

سخنگوی دولت همچنين درباره سفر رييس‌جمهور به قاهره در هجدهم و نوزدهم بهمن و پيشنهاد برگزاری نشست ۱+۵ گفت: بررسی‌ها در حال انجام است. وزارت خارجه و مجموعه دولت در اين ارتباط با مذاکرات راجع به محل گفت‌وگو به نتيجه خواهند رسيد و جمع‌بندی‌های نهايی می‌شود. در مورد سفر رييس‌جمهور به قاهره نيز در زمان مناسب اطلاع‌رسانی خواهد شد.

الهام در ادامه به ارائه توضيحاتی درباره بانک مرکزی پرداخت و افزود: در شرايط سخت اقتصادی، بحث تحريم‌ها و جنگ اقتصادی، خاکريز اول بحث بانک مرکزی است و اين نوع هجوم غيرقانونی به بانک مرکزی خلاف مبانی قانونی است و نمی‌دانم چه توجيهی دارد و چطور بايد از آن دفاع کرد.

وی با بيان اينکه "بانک مرکزی يک اقدام قانونی انجام داده است"، خاطرنشان کرد: بانک مرکزی در اجرای مصوبات دولت و بازگرداندن مطالبات مردم به خزانه عمل کرده و خواهان گزارشی از عملکرد ارزی بانک‌ها بوده است تا تکليفش معلوم شود و مابه‌التفاوت ارز پراخت شده به بانک‌ها، به بانک مرکزی و خزانه برگردد و سوال من اين است که آيا اين اقدام تشويق دارد يا تنبيه؟

سخنگوی دولت با بيان اينکه "اقدام انجام شده در مورد بانک مرکزی از سوی ديوان محاسبات، ايرادات قانونی دارد"، تصريح کرد: اينکه دستگاهی وابسته به قوه مقننه، مقامات عالی اجرايی را برکنار و آن هم بر اساس تصميم بدوی و در جامعه منتشر کند و حيثيت افراد را زير سوال ببرد، توجيه عقلانی در اين شرايط ندارد و اقدامی غيرقانونی است پس اميدواريم همه در چارچوب قانون حرکت کنيم تا مشکلات مردم حل شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016