چهارشنبه 4 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس: تلاش دولت برای افزايش ۴.۵ برابری قيمت‌ها

مهر ـ عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس از توافقات نسبی در جلسات مشترک دولت و مجلس برای اجرای فاز دوم هدفمندی يارانه ها و درآمد بيش از ۱۰۰ هزار ميليارد تومانی خبر داد و گفت دولت قصد دارد به طور متوسط قيمت حامل های انرژی را تا ۴.۵ برابر افزايش دهد.

اسماعيل جليلی در گفتگو با مهر، در پاسخ به اين سوال که آيا دولت و مجلس در نشست های مشترک بر سر اجرای هدفمندی يارانه ها در فاز دوم به توافقی رسيدند، گفت: توافقات به سمتی می رود که دولت بتواند برای اجرای فاز دوم هدفمندی يارانه ها به درآمد بيش از ۱۰۰ هزار ميليارد تومانی ناشی از افزايش قيمت حامل های انرژی برسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: اين درآمد نسبت به شرايط فعلی يعنی حدود افزايش ۴.۵ برابری در قيمت حامل های انرژی و به احتمال زياد دولت در لايحه بودجه ۹۲ اين رقم را جزو پيش بينی های خود لحاظ خواهد کرد.

عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد: درآمد امسال دولت از هدفمندی يارانه ها و افزايش قيمت حامل های انرژی کمتر از ۳۰ هزار ميليارد تومان بوده است. فاصله بين تا ۱۰۰ هزار ميليارد تومان فاصله زيادی است و مجلس قطعا مخالف اين رشد ناگهانی است و در صورتيکه چنين پيشنهادی در صحن مجلس مطرح شود، اکثريت مجلس با آن مخالفت می کنند هر چند که اکثريت نمايندگان حاضر در نشست مشترک دولت و مجلس به اين نظر دولت نزديک شدند.

وی تصريح کرد: در صورتيکه دولت بخواهد بيش از ۱۰۰ هزار ميليارد تومان درآمد از هدفمندی يارانه ها در مرحله دوم داشته باشد، نرخ حامل های انرژی به صورت ترکيبی و به طور ميانگين ۴.۵ برابر رشد خواهد داشت، اما اينکه هر کدام از حامل های انرژی چه قيمتی داشته باشد، اين به اختيار دولت است.

جليلی گفت: دولت تلاش می کند بحث افزايش حامل های انرژی را حتما در دستور کار خود قرار دهد تا بتواند اهداف خود را در کسری بودجه و همچنين اجرای فاز دوم هدفمندی پياده کند. از طرف ديگر مجلس به دليل دغدغه هايی که در حوزه معيشت مردم از قبيل گرانی و تورم دارد، چنين درآمدی را تهديد می داند.

عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس يادآور شد: تعدادی از نمايندگان حاضر در جلسات مشترک مجلس و دولت از جمله چند چهره شاخص اقتصادی از شب گذشته اين جلسات را ترک کردند، چون معتقدند دولت تلاش دارد نظر خود را به جمع تحميل کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016