شنبه 7 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سوء قصد افراد ناشناس به یک روزنامه نگار و فعال جنبش سبز

به گزارش سایت ملی مذهبی، غروب روز پنج شنبه (پنجم بهمن) فاطمه خردمند، خبرنگار و فعال جنبش سبز در تهران از سوی افراد ناشناس مورد سوء قصد قرار گرفت.وی از سوی دستگاه امنیتی و بازجوهای پیشین خود تحت فشار برای قطع ارتباط با خانواده زندانیان سیاسی قرار دارد.

بنا به گزارش در یافتی از آشنایان این خانواده ، فاطمه خردمند خرنگار هوادار جنبش سبز و از فعالان ستاد میرحسین موسوی در میدان شهدای تهران درحالی که با فرزند خردسال اش در حال پیاده روی بود، از سوی موتور سواران ناشناس مورد حمله قرار گرفت و به شدت مجروح شد.

بر اساس این گزارش این زندانی سیاسی سابق در حالی که در یکی از خیابان های حوالی میدان شهدای تهران به همراه فرزند اش در حال پیاده روی بود ، موتور سیکلتی را مشاهده می کند که یک باره از حرکت در خیابان تغییر مسیر داده و وارد پیاده رو می شود. موتور سیکلت که با سرعت زیاد قصد برخورد و ایجاد تصادف با این مادر و فرزند را داشته است وقتی موفق به این کار نمی شود کمی جلوتر می ایستد و سرنشین دیگر آن به سرعت به سوی خردمند حمله ور می شود.

fatemeh-kheradmand.jpg

این زندانی سیاسی درباره ی این حمله می گوید: «من وقتی دیدم که موتور از خیابان وارد پیاده رو شد و به سمت ما می آمد پسرم را به گوشه ای کشیدم ولی برخورد خیلی نزدیک بود. ناگهان زن سرنشین موتور سریع از موتور پایین پرید و بدون هیچ دلیل به من حمله کرد . با ورود یکی دو رهگذر به خیابان و اعتراض به این صحنه ، ضارب ها سریع متواری شدند.»

وی افزود: « هنگامی که این فرد من را مورد ضرب و شتم قرار می داد من شوکه شدم و نمی دانستم چه اتفاقی دارد می افتد. مردم و رهگذرها فکر می کردند که انگیزه این ها سرقت است ولی وقتی به خودم آمدم دیدم که کیف دستی ام گوشه ای در خیابان پرت شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پیامد این حمله ، فرزند فاطمه خردمند به کوچه ای فرار می کند و مردم او را به مادرش تحویل می دهند.

این گزارش می افزاید، پس از آن مردم تلاش می کنند با مرکز پلیس ۱۱۰ تهران تماس بگیرند که علی رغم گذشت بیش از یک ساعت ، هیچ یک از پرسنل نیروی انتظامی در صحنه ی این حادثه حاضر نمی شود.

فاطمه خردمند خبرنگار حوزه سلامت و بهداشت، همسر مسعود لواسانی روزنامه نگار و از همکاران “روزنامه قلم سبز”است که در تاریخ ۱۷ دی ۱۳۹۰ از سوی وزارت اطلاعات بازداشت شد. ۳ آذر ۱۳۹۱ او برای بررسی پرونده به همراه سعید مدنی و احسان هوشمند به شعبه ی ۲۶ دادگاه انقلاب فراخوانده واز سوی قاضی پرعباسی مورد محاکمه قرار گرفت.

خردمند از سوی دستگاه امنیتی و بازجوهای پیشین خود تحت فشار برای قطع ارتباط با خانواده زندانیان سیاسی قرار دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016