شنبه 7 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رفتار توهین آمیز با دراویش زندانی در بازداشتگاه وزارت اطلاعات

در پی امتناع دراویش گنابادی جهت حضور در دادگاه، ماموران بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات به دستور قاضی صلواتی برای اعمال فشار براین دراویش زندانی اقدام به تراشیدن موی سر و صورت مصطفی دانشجو به صورت اجباری کردند و به نظر می‌رسد بازجویان اطلاعات با سایر دراویش نیز همین برخورد را به صورت توهین آمیز داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار کلمه، روز سه شنبه ۲۶ دیماه پس از آنکه به حمید مرادی مدیر زندانی سایت مجذوبان نور اعلام شد به اجرای احکام زندان احضار شده و وی این احضار را نپذیرفت، و ماموران گارد زندان برای بردن مرادی به بند ۳۵۰ رفته بودند شش درویش دیگر نیز به نشانه همراهی و همبستگی با وی اعلام کردند که ایشان را تنها نخواند گذاشت.

به دنبال این اقدام دراویش و حمایت سایر زندانیان سیاسی جواد مومنی معاون زندان و سرپرست موقت بند ۳۵۰ شش درویش گنابادی را به بند انفرادی ۲۴۰ سازمان زندان‌ها فرستاد و مامورین وزارت اطلاعات نیز حمید مرادی به سلول های انفرادی ۲۰۹ منتقل کردند.

روز دوشنبه ۲بهمن ماه شش درویش گنابادی محبوس در بند ۲۴۰ سازمان زندان‌ها به بند ۲۰۹ منتقل شدند که گویا توسط ماموران این بند سر و سبیل آن‌ها تراشیده شد، اقدامی که با توجه به اعتقادات دراویش زندانی هدفی جز تحقیر و توهین در پی آن نیست.

دراویش گنابادی محبوس در زندان بار‌ها اعلام کردند که به دلیل تخلفات قضایی قاضی صلواتی حاضر به حضور در دادگاه نیستند. این دراویش در دوران ۱۷ ماهه بازداشتشان پیش شرط حضورشان در دادگاه را برخورداری از حقوق قانونی و التزام مامورین و قاضی پرونده به قانون دانستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حمید رضا مرادی سروستانی، مصطفی دانشجو و امیر اسلامی از بیماری های قلبی، عروقی و ریوی رنج می‌برند و حضور دربندهایی مثل ۲۴۰ و ۲۰۹ برای آن‌ها خطرناک است.

همچنین رضا انتصاری، امید بهروزی، افشین کرم‌پور و فرشید یدالهی نیز با وجود صدور مجوز پزشکی قانونی مبنی بر ضرورت درمان به موقع، همچنان در شرایط بد زندان نگهداری می‌شوند.

چندی پیش قاضی صلواتی در حرکتی غیر قانونی دستور داد تا این دراویش را از داشتن حق درمان محروم کنند و اجازه درمان را مشروط به حضور در دادگاه کرده، این درحالی است که پزشکان معالج این دراویش شرایط آن‌ها را نگران کننده اعلام کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016