چهارشنبه 11 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شيرکوه معارفی زندانی سياسی محکوم به مرگ همچنان بلاتکليف است

خبرگزاری هرانا - پرونده شيرکوه معارفی زندانی سياسی زندان سقز که به اعدام محکوم شده است، همچنان در کميسيون عفو و بخشودگی سنندج بدون جواب مانده است و وی کماکان زير حکم اعدام بسر می‌برد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، شيرکوه معارفی زندانی سياسی زندان سقز که از سوی دادگاه انقلاب به مرگ محکوم شده است، در حالی در انتظار پاسخ کميسيون عفو بخشودگی بسر می‌برد که حکم اعدام وی کماکان پابرجا می‌باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين زندانی سياسی ۳۰ ساله، اهل بانه در نهم مهرماه سال ۱۳۸۷ دستگير شده و از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سقز متهم به محاربه و به اعدام محکوم شد.

پرونده وی پس از اعتراض به شعبه ۴ تجديد نظر استان ارسال و اين شعبه حکم را عيناً تاييد نمود. در مهر ماه ۸۸ نيز ديوان عالی کشور حکم اعدام را تاييد کرده و از آن زمان شيرکوه معارفی در خطر اجرای حکم اعدام بسر می‌برد.

پرونده وی سپس با تقاضای عفو، به کميسيون عفو بخشودگی استان ارسال می‌شود و اين کميسيون تا اين لحظه از هرگونه پاسخی به خانواده معارفی امتناع کرده است.

شيرکوه معارفی در فروردين ماه سال جاری نيز يکبار در اعتراض به وضعيت نامعلوم و نامشخص خود در زندان دست به اعتصاب زده و اين اقدام را طی نامه‌ای به دادستان و مسئولين زندان اعلام نمود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016