سه شنبه 3 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس سازمان زندان‌ها: زندانی مذهبی و عقيدتی نداريم

رييس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامينی و تربيتی کشور گفت: در زندان‌های ايران هيچ‌کس به دليل داشتن عقيده و مذهبی خاص در زندان نيست و تمامی زندانيان به دليل ارتکاب جرم و طبق قانون مجازات اسلامی زندانی شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


غلامحسين اسماعيلی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به بازديد نمايندگان عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس از زندان اوين ادامه داد: کسی که مرتکب جرم شود، فارغ از گرايش عقيدتی، قومی و قبيله‌ای با او برخورد می‌شود و اصولا در کشور کسی به دليل داشتن عقيده يا مذهبی خاص زندانی نمی‌شود.

وی ادامه داد: در وقوع جرم و برخورد با مجرم، قانون شيعه، سنی و بهايی نمی‌شناسد، مگر شيعيان مرتکب جرم نمی‌شوند، قوه قضاييه فارغ از هر عقيده‌ای با مجرمان برخورد می‌کند و درباره متهمان نيز فارغ از اين مباحث اعمال قانون می‌شود. اگر غيرشيعه‌ای مرتکب جرم شود، وضعيت بر همين منوال است و در مورد او نيز طبق قانون، اعمال قانون صورت می‌گيرد.

رييس سازمان زندان‌های کشور خاطرنشان کرد: برای مجموعه زندان و دستگاه قضايی تحت هيچ شرايطی، موضوع عقيده مطرح نيست. کما اينکه اهل سنت و برخی بهاييان در کشور زندگی می‌کنند که به دليل انجام ندادن هيچ جرمی برخوردی با آنها صورت نمی‌گيرد.

وی تاکيد کرد: هر کسی از شيعيان، اهل سنت يا بهائيان اگر در زندان حضور دارند به دليل ارتکاب به جرم است که اين جرايم ممکن است کلاهبرداری، جعل و ساير جرايمی که قانون مجازات اسلامی آنها را جرم شناخته، باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016