شنبه 14 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واکنش محمد داوری به اظهارات احمد خاتمی: اسناد و شواهد تجاوز در زندان ها وجود دارد، اگر راست می گوييد، دادگاه علنی تشکيل دهيد

محمد داوری، معلم و روزنامه نگار محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوين در واکنش به سخنان احمد خاتمی در نماز جمعه تهران ادعاهای عليه واقعيات زندان های غيرقانونی را مورد نقد قرار داد.

به گزارش کلمه، محمد داوری، عضو حزب اعتماد ملی با نگارش نامه ای در پاسخ ادعاهای احمدخاتمی در مورد زندان کهريزک و تجاوز به زندانيان سوال هايی را از وی پرسيده و تذکر داده است که اگر نهادهای وابسته به حاکميت دلايل و اسنادی در رد ادعای زندانيان داشتند آن را ارائه می دادند.

اين زندانی سياسی و سردبير سايت سحام نيوز (سايت رسمی حزب اعتماد ملی) پس از بازداشت در روزهای اعتراض به انتخابات رياست جمهوری، ابتدا به ۵ سال حبس متهم شده بود، اما پس از يک سال زندان به دليل شرکت در در تجمع های اعتراضی معلمان در اسفند سال ۱۳۸۵، به يک سال حبس ديگر هم محکوم شد و ميزان حبس او به ۶ سال افزايش يافت.

متن نامه محمد داوری که در اختيار کلمه قرار گرفته به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پس از گذشت بيش از سه سال ونيم از نامه افشاگرانه ی آقای کروبی در مورد جنايت های صورت گرفته در بازداشتگاه های غيرقانونی بويژه کهريزک، به تازگی سيداحمد خاتمی در مقام امام جمعه وعضو مجلس خبرگان رهبری، می گويد مدعيان تجاوز به زندانيان نتوانستند ادعای خود را ثابت کنند. بيان اين مطلب از سوی کسی که در طول اين مدت يک تنه به قاضی رفته و بارها به اين و آن زده است دور از انتظار نيست، چرا که ما شعار محوری را به جای قانون محوری فرياد ديديم و شنيديم از شعارهايی که در مجلس و يا بيت مراجع مبنی بر مرگ بر و اعدام بايد گردد و… گرفته تا شعارهايی که در نماز جمعه در تاييد شعارهای ائمه جمعه وشعارهايی که در رسانه های وابسته و پيوسته به آنها داده می شد.

لذا لازم است به آقای خاتمی در اين راستا چند نکته را يادآوری کنيم تا شايد اگر واقعا بدنبال اثبات يا رد ادعای مذکور است، پيگيری لازم را انجام دهد؛

۱ -چرا ايشان پس از گذشت بيش از سه سال و نيم به فکر اثبات اين ادعا افتادند. آيا اين مساله نمی تواند بيانگر رويکرد مشمول مرور زمان کردن موضوعات باشد؟

۲ – چگونه ما و ديگر مدعيان می توانستيم ادعای خود را ثابت کنيم و در حالی که بعنوان مدعی و شاکی بازداشت و زندانی شديم؟

۳ –هنوز هم اسناد و شواهد اين ادعا وجود دارد و اگر واقعا صادقانه به دنبال روشن شدن حقيقت هستيد، دادگاهی علنی تشکيل دهيد تا شواهد و اسناد مربوطه ارايه گردد.

۴ -به طور حتم شما در جريان رويدادهای پس از انتشار نامه آقای کروبی در ۱۷ مرداد سال ۸۸ تا زمان بازداشت بنده در ۱۷ شهريور می باشيد و می دانيد که در آن يک ماه چه گذشت که منجر به پلمب دفتر آقای کروبی و بازداشت بنده شد.

۵ -در آن مدت، افراد زيادی بصورت حضوری مراجعه کردند و يا تلفنی ارتباط برقرار کردند و از آقای کروبی خواستند ادعاهای آنها را به گوش مسوولان برسانند. تعدادی مدعی شدند مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند که چندتن از آنها اعلام آمادگی کردند تا فيلم و مصاحبه تهيه شود که اين کار انجام شد و نسخه ای از آن نيز به مقامات قضايی و کميته ويژه مجلس تقديم شد.

۶ -نماينده دادستان تهران (قوه قضاييه)، حضوری با يکی از اين افراد گفتگو نمود و مستقيم در جريان جزييات قرار گرفت و کميته مجلس در دفتر آقای کروبی حضور يافت وضمن دريافت يک نسخه از سی دی مربوطه در جريان مستند سازی ها قرار گرفت.

۷ -شما بهتر می دانيد که اگر اين ادعا بی اساس بود، حتما مانند ساير موارد برنامه هايی که در صدا و سيما برای پاسخ به افکار عمومی تهيه وارايه می شود، درحاليکه من هيچ سندی برای رد اين ادعا نديدم ونشنيدم .هرچند موارد مشابه نيز پاسخ قانع کننده ای نداشته است.

۸ -برگزاری غير علنی دادگاه بنده و حصر بدون محاکمه آقای کروبی خود دليل بر مستند بودن ادعاهای ما دارد و در غير اين صورت دادگاه علنی می توانست ادعای اقای احمد خاتمی را به اثبات برساند.

محمد داوری
زندان اوين
بهمن ماه ۹۱


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016