پنجشنبه 14 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعلام آمادگی محمد داوری برای شهادت در دادگاه جنايت کهريزک

"آنچه که وظيفه خود می دانم اين است که اعلام کنم بعنوان يکی از افراد مطلع به دليل انجام گفتگو با بازداشتی های کهريزک و خانواده های کشته شدگان با نظارت و اطلاع شخصی آقای کروبی و در قالب سردبير سايت خبری سحام نيوز آمادگی دارم درصورت برگزاری علنی دادگاه شهادت دهم که چه جنايت هايی در بازداشتگاه کهريزک بوقوع پيوسته است"



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کلمه ـ محمد داوری، روزنامه نگار محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوين در نامه ای از درون زندان اعلام آمادگی کرده است که بعنوان يکی از افراد مطلع در دادگاه متهمان جنايت کهريزک به عنوان شاهد حاضر شود.

به گزارش خبرنگار کلمه، سردبير سابق سايت سحام نيوز که با نظارت و اطلاع شخصی آقای کروبی با ۱۰ تن از بازداشتی های کهريزک و خانواده های کشته شدگان اين جنايت مصاحبه کرده است پيش از نيز در نامه ای از فعاليت های خود در دفتر مهدی کروبی و همچنين ملاقات و مصاحبه با شکنجه شده های زندان کهريزک و کسانی که در اين زندان و ديگر زندان ها مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند، پرده برداشته و تاکيد کرده بود که طی بازجويی ها و زندان، هيچ يک از مقامات مسوول نتوانسته اند صحت اين مستندات را زير سوال ببرند.

اين معلم زندانی که سه سال است به همين اتهام يعنی تلاش برای کشف حقيقت و اثبات آن بدون حتی يک روز مرخصی در زندان به سر می برد پس از تحمل همه ی فشارها همچنان اعلام آمادگی می کند تا مستندات خود را در دادگاه متهمان کهريزک ارائه دهد، تا حقيقت های مخفی نگاه داشته از سوی مسئولان آشکار شود. بايد ديد آيا اين بار مقامات قضايی به طور واقعی در پی دستيابی به حقيقت هستند يا مانند آنچه در دادگاه های پيشين چون رسيدگی به متهمان کوی دانشگاه متخلفان تبرئه و سطح اتهام از کشتار افراد به دزديدن ريش تراشی نزول خواهد يافت.

متن کامل نامه ی محمد داوری که در اختيار کلمه قرار گرفته به شرح زير است:

با خبر شدم به زودی دادگاه متهمان حادثه کهريزک برگزار خواهد شد و قضات متهم محاکمه می شوند نمی دانم آيا مدعی العموم يا شاکيان بطور جدی قصد ارايه مدارک و اسناد و بيان حقايق برای دفاع از مظلومان آن حادثه غير انسانی را دارند يا نه. و نمی دانم آيا تصميم بر برگزاری علنی چنين دادگاهی گرفته شده است يا نه. و نمی دانم آيا پس از گذشت نزديک به ۳ سال و نيم از آن جريان پرونده مربوطه کامل است يا نه.

اما آنچه که وظيفه خود می دانم اين است که اعلام کنم بعنوان يکی از افراد مطلع به دليل انجام گفتگو با بازداشتی های کهريزک و خانواده های کشته شدگان با نظارت و اطلاع شخصی آقای کروبی و در قالب سردبير سايت خبری سحام نيوز آمادگی دارم درصورت برگزاری علنی دادگاه شهادت دهم که چه جنايت هايی در بازداشتگاه کهريزک بوقوع پيوسته است حداقل اسنادی که بنده به آن استناد خواهم نمود انجام مصاحبه ۶ ساعته با ۱۰ تن از بازداشتی های کهريزک و گفته های خانواده های کشته شدگان می باشد.

چرا که تابستان ۸۸ ده تن از افرادی که پس از دستگيری در ۱۸ تير روانه بازداشتگاه غير قانونی کهريزک شده بودند، پس از ديدار با آقای کروبی طی گفتگويی تمام جزييات را از زمان بازداشت و انتقال به کهريزک و نگهداری در آن محل و شکنجه و آزار و کشته شدن چند تن از افراد و سپس انتقال به اوين و آزادی ابراز نمودند. اين افراد به همراه تعدادی از اعضاء خانواده هايشان که جمعا حدود ۲۰ الی ۲۵ تن می شدند به دفتر آقای کروبی مراجعه و پس از اطمينان از حمايت ايشان به خود جرات ابراز مطالب را دادند حتی آنها نگرانی خود را اينگونه ابراز کردند که اگر مورد حمايت قرار نگيرند و سيستم اطلاعاتی و امنيتی آنها را تحت فشار قرار دهند توان ايستادگی را نخواهند داشت.

لذا اينجانب پس از تحمل بيش از ۳ سال حبس ناعادلانه برخود فرض دانستم تا برای اتمام حجت با مسوولان قضايی و هم برای اطلاع مردم مظلوم کشورمان آمادگی خودم را اعلام کنم و مهم تر اينکه کسانی که به ما پناه آورده بودند حقی بر گردن ما دارند که بايد نسبت به اداء آن حق، کوتاهی ننماييم.

محمد داوری
زندان اوين بند ۳۵۰


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016