یکشنبه 15 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کارخانه ايران پويا منحل شد، بلاتکليفی کارگران در آستانه بازنشستگی

ايلنا ـ علاوه بر ۹۰ کارگر قرار دادی اخراج شده که هم اکنون با شکايت به اداره کار روند قانونی خود را دنبال می کنند، ۷۲ کارگر رسمی نيز نگران امنيت شغلی خود هستند.

کارخانه يخچال‌سازی ايران پويا وابسته به بنياد مستضعفان، سازنده انواع يخچال و پروفيل آلومينيومی به دلايلی که اعلام نشده است، منحل اعلام شد.

نماينده کارگران کارخانه ايران پويا با اعلام اين خبر، به ايلنا گفت: از صبح ديروز (شنبه) نامه انحلال کارخانه ايران پويا به مديران اين کارخانه ابلاغ شده است اما هنوز تکليف کارگران شاغل در اين مجموعه صنعتی مشخص نيست.

اين کارگر با اشاره به اينکه اين وضعيت باعث تشديد نگرانی کارگران شده است، اضافه کرد: از ورود و خروج ۹۰ کارگر قراردادی اين کارخانه طی هفته‌های گذشته (۳۰ دی ماه) جلوگيری به عمل آمد و در ‌‌‌نهايت اين کارگران اخراج شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او اضافه کرد: بيکاری تعداد ۹۰ نفر از کارگران قرار دادی با سوابق بين ۸ تا ۱۸ سال کار مستمر در ايران پويا اکنون تمامی کارگران را نگران امنيت شغلی‌شان کرده است.

اين کارگر با بيان اينکه تعداد زيادی از کارگران ايران پويا در شرف بازنشستگی هستند ادامه داد: علاوه بر ۹۰ کارگر قرار دادی اخراج شده که هم اکنون با شکايت به اداره کار روند قانونی خود را دنبال می‌کنند، ۷۲ کارگر رسمی نيز نگران آينده و امنيت شغلی خود هستند و فقط ۱۸ کارگر در اين واحد توليدی با سوابق کمتر از ۲۰ سال امکان بازنشستگی ندارند.

بازنشستگی کارگران با حداقل حقوق

دبير خانه کارگر غرب تهران ضمن تاييد خبر انحلال کارخانه ايران پويا تصريح کرد: طبق نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارخانه ايران پويا از ديروز منحل اعلام شده است.

سهراب قنبری با بيان اينکه بعد از انحلال اين کارخانه، اختيارات کارخانه و کارگران آن به مدير تسويه واگذار شده است، اظهار داشت: مدير تسويه اين اختيار را دارد که در مورد به فروش رساندن اموال منقول و غير منقول کارخانه و همچنين تکليف نهايی کارگران و بدهی‌ها کارخانه تصميم گيری کند.

او با انتقاد از اخراج تعداد زيادی از کارگران کارخانه ايران پويا افزود: کارگران رسمی که دارای شرايط بازنشسته شدن نيستند حتی اگر با مدير تسويه مشکلی نداشته باشند، با سازمان تامين اجتماعی به مشکل بر خواهند خورد.

او اضافه کرد: سازمان تامين اجتماعی برای بازنشسته شدن کارگری که يک روز سابقه کار هم کم داشته موافقت نمی‌کند.

اين فعال کارگر ادامه داد: شرايط بازنشسته شدن با سوابق ۲۵ سال به شرط جايگزينی نيروهای جديد است و برای کارگاهی که منحل شده جايگزينی معنی ندارد.

او همچنين گفت: بازنشسته شدن اين کارگران صرفا با درج سوابق دو سال آخر با بيمه بيکاری به زيان آنان خواهد بود چرا که اين کارگران با حداقل حقوق بازنشسته می‌شوند.

قنبری با انتقاد از تامين اجتماعی افزود: متاسفانه اخيرا سازمان تامين اجتماعی بدون دريافت مصوبه‌ای در خصوص بازنشسته کردن بيمه شدگان در هنگام دريافتی ۵ سال آخر بيمه شده را مد نظر قرار می‌دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016