یکشنبه 15 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش ۹ درصدی قيمت گوشت قرمز


ايسنا ـ مديرعامل اتحاديه مرکزی دامداران از افزايش ۹ درصدی قيمت گوشت قرمز طی ۱۰ روز گذشته خبرداد و گفت: اين افزايش قيمت به بهانه حذف ارز مرجع واردات گوشت قرمز صورت گرفته و ارتباطی به دامداران ندارد.

سعيد سلطانی به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: افزايش قيمت گوشت قرمز در بازار ارتباطی به توليدکننده ندارد اما عده‌ای دلال و چوبدار براساس فرصت‌ها و موقعيت‌های پيش‌ رو باعث افزايش نوسانات در قيمت دام زنده يا گوشت قرمز می‌شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: اين عده که هيچ کدام از آن‌ها دامدار نيستند با استفاده از سيم‌کارت‌های ايرانسل و آگهی‌های دروغين در روزنامه‌ها خود را عرضه‌کننده دام زنده زير نظر اتحاديه دامداران معرفی کرده و اعتماد مردم را به خود جلب می‌کنند؛ جای تعجب است چرا تشکيلات و سازمان‌های نظارتی نمی‌توانند آنان را شناسايی و برخورد کنند؟

مديرعامل اتحاديه مرکزی دامداران گفت: وجود چنين دلال‌هايی در کنار عواملی مانند تأمين بخشی از گوشت مصرفی از خارج استان و نبود نظارت در بازار گوشت قرمز سبب می‌شود که قيمت گوسفند زنده در شهرستان‌های اطراف تهران با پايتخت ۳۰ درصد تفاوت داشته باشد.

گوشت گوسفند کيلويی ۲۲ هزار تومان و گوشت گاو کيلويی ۲۴ هزار تومان

سلطانی درباره ميانگين قيمت دام زنده و گوشت قرمز در کشور عنوان کرد: هر کيلوگرم گوسفند زنده ۱۰ هزار تومان و هر کيلوگرم لاشه گوسفند ۱۹ هزار تومان از دامداران خريداری می‌شود و حدود ۲۲ هزار توامان به دست مصرف‌کننده می‌رسد. همچنين هر کيلوگرم گوساله زنده ۱۰ هزار تومان و هر کيلوگرم لاشه گوساله ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان از دامدران خريداری شده و در بازار مصرف حدود ۲۴ هزار فروخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در ماه گذشته متوسط هر کيلوگرم گوسفند زنده ۸۷۰۰ تومان و هر کيلوگرم لاشه حدود ۱۸ هزار تومان از دامداران خريداری می‌شد اما در بازار مصرف ۲۰ تا ۲۲ هزار توامان به دست مصرف‌کننده می‌رسيد. همچنين هر کيلوگرم گاو زنده به صورت متوسط ۸۵۰۰ تومان و هر کيلو گرم لاشه گاو نيز ۱۶۵۰۰ تومان از دامداران خريداری می‌شد.

مدير عامل اتحاديه مرکزی دامداران با بيان اينکه بيشترين افزايش قيمت گوشت قرمز در استان تهران صورت گرفته‌است اظهارکرد: قيمت گوشت قرمز در ديگر استان‌های کشور از جمله خراسان، ايلام، فارس و... مناسب‌تر از تهران است چرا که تقاضا در بازار پايتخت بالاتر از ميزان توليد دامداری‌ها بوده و مابقی نياز از خارج استان تأمين می‌شود اما از آنجاکه نظارتی در بازار گوشت قرمز وجود ندارد چنين نوساناتی ايجاد می‌شود.

سلطانی با يبان اينکه از ابتدای سال تاکنون حدود ۷۰ در قيمت محصولات دامی و لبنی نوسان به وجود‌ آمده است ادامه داد: اگر طرح خوکفايی گوشت اجرا شود، اتحاديه دامداران به شرط در اختيار داشتن بازار توليد تا مصرف و صادرات و واردات گوشت قرمز تعهد می‌دهد نياز کشور به علوفه، گوشت قرمز و شير را تأمين کرده و قيمت اين محصولات را در کمترين نوسانات ممکن و در حد نرخ تورم کنترل کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016