چهارشنبه 27 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دستور جديد احمدی‌نژاد برای قيمت‌گذاری خودرو، خودرو دوباره گران می‌شود

مهر ـ معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از دستور رئيس جمهور برای مبنا قرار گرفتن ارز مبادله‌ای در قيمت‌گذاری خودرو خبر داد و گفت: درصد تغييرات قيمتی برای خودروهای مختلف متفاوت خواهد بود و قيمت‌های جديد براساس نظر سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليد کنندگان انجام خواهد شد.


به گزارش خبرنگار مهر، محسن صالحی نيا در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران از دستور رئيس جمهور برای مبنا قرار گرفتن ارز مبادله ای در قيمت گذاری خودرو خبر داد و گفت: با توجه به اينکه خريدهای خودروسازان به صورت ارزی و بر مبنای ارز مبادله ای صورت می پذيرد، نظر رئيس جمهور اين بود که ارز مبادله ای مبنای قيمت گذاری خودرو قرار گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسش مهر افزود: بر اساس آخرين مصوبات، عرضه محصولات بايد با ارز مبادله ای قيمت گذاری شود که بر اين اساس، قرار بر اين شد که در محاسبات، سازمان حمايت مبنای محاسباتی را در قيمت گذاری خودرو ارز مبادله ای قرار دهد.

وی تصريح کرد: هدف دولت اين است که تفاوت قيمت خودرو درب کارخانه را با قيمت‌های حاشيه ای بازار از ميان بردارد و بازار خودرو به نرخ متعادلی برسد.

به گفته صالحی نيا، رئيس جمهور تاکيد دارد که برای قيمت تمام شده خودرو و ارائه آن به مصرف کنندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت روش‌های متفاوتی را طراحی کرده که بر مبنای آن، قيمت خودرو در بازار به قيمت توليد در کارخانه نزديک شده و حداقل اختلاف وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به اين سئوال مهر که قيمت به طور قطع در بازار افزايش داشته و خودروسازان مختلف به تازگی مصوبه افزايش قيمت از سازمان حمايت دريافت کرده اند؟ خاطر نشان کرد: تغييرات قيمتی بر مبنای ارز مبادله ای در خودروهای مختلف نسبت به ارزبری خودرو متفاوت است و سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليد کنندگان بايد شرايط را به گونه ای پيش برد که اين درصد تغييرات قيمتی را به صورت معقول تعيين کند.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين در ادامه با اشاره به اينکه وضعيت صنعت خودرو به لحاظ توليد در ماههای گذشته نسبت به سال قبل کاهش داشته است، خاطر نشان کرد: روند توليد خودرو در ۹ ماهه ابتدای امسال ۴۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش نشان می دهد که البته اين کاهش در بخش خودروهای سواری سبک کمتر و در مورد خودروهای سنگين بيشتر بوده است.

وی اظهار داشت: ايران خودرو از ابتدای دی ماه توليد خود را به روزانه ۲ هزار دستگاه و سايپا به روزانه ۱۷۰۰ دستگاه رسانده است که البته بر اساس جلسه مشترک دولت با خودروسازا،ن مقرر شد که تا انتهای سال با حمايت های دولت ، توليد افزايش يابد.

صالحی نيا از جمله ديگر مباحث مطرح شده در جلسه دولت با خودروسازان را بومی سازی و ارتقای کيفيت ذکر و تصريح کرد: البته قيمت خودرو نيز بايد مديريت شود تا اختلاف قيمت درب کارخانه با حاشيه بازار به حداقل رسد.

به گفته وی، در ۹ ماهه ابتدای امسال ۶۷۰ هزار دستگاه خودرو در کشور توليد شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016