یکشنبه 15 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تاج زاده: اگر ترس را کنار بگذاريم، سقف اوين بر سر اقتدارگراها خراب خواهد شد

نوروز ـ مصطفی تاجزاده در پيامی از زندان اوين نسبت به بازداشت فله ای روزنامه نگاران واکنش نشان داد.

به گزارش نوروز اين زندانی سياسی با محکوم نمودن بازداشت فله ای روزنامه نگاران دليل اين اقدام را ايجاد فضای رعب و وحشت و در راستای استراتژی النصر بالرعب اقتدارگرايان خوانده است.

عضو ارشد جبهه مشارکت در ادامه آورده است:" من به همه عزيزان روزنامه نگار و فعالان مدنی عرض می کنم که داستان اوين، داستان مسجد مهمان کش مولاناست! اگر از آن بترسيم، سقفش بر سرمان خراب می شود و از بين می رويم و اگر ترس را کنار بگذاريم، سقف آن بر سر اقتدارگراها خراب خواهد شد. "

متن کامل اين پيام در پی می آيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از اطلاعيه وزرات اطلاعات معلوم شد که هيچ چيز جدی پشت پرده اين بازداشت های فله ای نيست و فقط قصد ارعاب و وحشت دارند. يعنی هنوز همان استراتژی النصر بالرعب را دنبال می کنند. من به همه عزيزان روزنامه نگار و فعالان مدنی عرض می کنم که داستان اوين، داستان مسجد مهمان کش مولاناست! اگر از آن بترسيم، سقفش بر سرمان خراب می شود و از بين می رويم و اگر ترس را کنار بگذاريم، سقف آن بر سر اقتدارگراها خراب خواهد شد.

ما اگر آزادی می خواهيم که انشاء الله با تلاش و جديت آن را به دست خواهيم آورد، اين اسارت ها و پرداختن اين هزينه ها اجتناب ناپذير است و بايد با روی گشاده از آن استقبال کرد و صبور بود و به آينده اميدوار ماند. متأسفم که در عصر اينترنت و ماهواره و تلفن همراه و بعد از بهار عربی، هنوز جناح حاکم فکر می کند که می تواند براساس اعتراف گيری ها در سلول های انفرادی و نه با گفتگوی آزاد جامعه را اداره و اقناع کند!

در ارتباط با حمايت نمايندگان وابسته به جبهه سلفی- تکفيری پايداری از مرتضوی هم دليل اصلی تأکيد بر اين که نبايد با مرتضوی برخورد شود اين است که از نظر ايشان اين برخورد باعث می شود که در فتنه بعدی ديگر هيچ قاضی از ترس عاقبت کار نتواند به شجاعت او حکم دهد. در ابن خصوص بايد به نکات زير توجه داشت:

اول اين که سرکوب های ۸۸ و جناياتی مانند آن چه در کهريزک روی داد، به هيچ وجه اتفاقی و ناآگاهانه نبوده است بلکه آگاهانه بوده و قرار بر تکرار آن دارند. چون می گويند قاضی نبايد دستش برای صدور چنين احکامی بلرزد!

دوم اين که با اين حساب دليل عدم قرائت گزارش حمله به کوی دانشگاه و مجتمع مسکونی سبحان در مجلس هم معلوم می شود. چرا که اگر اين گزارش قرائت شود معنايش اين است که ديگر قرار نيست حمله ای صورت گيرد ولی عدم قرائت آن به معنای احتمال يا اصرار بر تکرار آن است.

سوم اين که اين حبس ها و حصرهای غيرقانونی مشکلی را از مشکلات اقتدارگراها حل نکرده چون هنوز انتظار دارند که مردم به خيابان بريزند و دست به اعتراض بزنند و اين ها هم می خواهند هم چنان به شکل غيرقانونی و خشن مردم را قلع و قمع کنند.

چهارم اين که دليل عدم رسيدگی به شکايات ما هم بدين ترتيب روشن می شود. ترديدی نيست که اگر به آن شکايت رسيدگی شود بسياری از وقايع پشت پرده انتخابات و مهندسی آن که در حقيقت همان کودتای انتخاباتی است برای همه مردم آشکارتر می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016