سه شنبه 17 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آغاز اعتصاب مجدد کارگران کارخانه نورد لوله صفا در ساوه‎

کلمه ـ پس از گذشت يک ماه از پايان اعتصاب ۱۲۰۰ کارگر کارخانه نورد لوله صفا که با وعده‌های کارفرما صورت گرفت اين کارگران بار ديگر و بدنبال خلف وعده‌های کارفرما از عصر ديروز دست به اعتصاب زدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش اتحاديه آزاد کارگران ايران، بدنبال هشت روز اعتصاب کارگران کارخانه نورد لوله صفا در دی ماه گذشته، کارفرمای اين کارخانه روز شانزده دی در ميان کار گران حاضر شد و با ارائه يک جدول بندی برای پرداخت شش ماه دستمزد معوقه کارگران، توافق آنانرا برای پايان دادن به اعتصاب جلب کرد و اين کارگران از روز ۱۷ دی ماه بر سر کار‌هايشان بازگشتند. بر اين اساس مقرر شده بود يک ماه از دستمزد معوقه کارگران بين دهم تا ۱۵ بهمن ماه پرداخت شود اما ديروز ۱۵ بهمن ماه و با به پايان رسيدن ساعت کاری شيفت روز هيچ پولی به حساب کارگران واريز نشد و به همين دليل آنان با قاطعيت و بطور متحدانه‌ای از ساعت ۱۶ عصر ديروز دست از کار کشيدند.

بدنبال اين اعتصاب مسئولين کارخانه به کارگران اعلام کردند روز چهارشنبه هفته جاری يکماه دستمزد معوقه را به حسابشان واريز خواهند کرد اما کارگران زير بار اين وعده نرفتند و امروز نيز به اعتصاب خود ادامه دادند و اعلام کردند: هر زمان پول به حسابمان واريز شود ما‌‌ همان زمان بر سر کار باز خواهيم گشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016