سه شنبه 17 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حدود ۳۵ درصد افزايش قيمت هتل‌ها در راه است

• طی سال جاری بارها هزينه‌ هتلداران افزايش يافته ولی تغييری در نرخ اتاق‌ها بوجود نيامده اين درحالی است که درآمدها، هزينه‌ تحميل شده به هتلداران را جبران نمی‌کند. اينگونه است که خبرهايی از افزايش ۳۵ درصدی نرخ اتاق‌ها به گوش می‌رسد.

خبرگزاری ميراث فرهنگی‌ ـ گردشگری ـ افزايش نرخ هتل‌ها موضوع جديدی نيست چراکه هرچه به پايان سال نزديک می شويم حوزه گردشگری با خبرهای اينچنينی همراه می‌شود. هتلداران از افزايش نرخ اتاق‌های خود خبر می‌دهند و از بالارفتن هزينه‌ها و عدم همخوانی درآمدها و هزينه‌هايشان گله می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از ديگر سو مسئولان نيز با تکذيب افزايش نرخ هتل‌ها در صدد خوب جلوه دادن امور گردشگری بر می‌آيند و اين روال هر سال ادامه پيدا می‌کند و همچنان شاهد افزايش نرخ‌ها چه با اجازه و چه بدون اجازه مسئولان هستيم.

"محمد قانعی" رييس اتحاديه هتلداران خراسان رضوی با اشاره به مشکلاتی که اين روزها هتل‌داران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند به CHN گفت: «با آنکه طی سال جاری بارها هزينه‌ هتلداران افزايش يافته ولی تغييری در نرخ اتاق‌ها بوجود نيامده اين درحالی است که درآمدها، هزينه‌ تحميل شده به هتلداران را جبران نمی‌کند.»

او با اشاره به آنکه هتلداران مشهد درخواست افزايش نرخ اقامت را به مسئولان امر اعلام کرده‌اند گفت:‌ »از ۳۰ تا ۴۰ درصد افزايش نرخ اتاق‌ها را برای سال جديد در نظر گرفته‌ايم چراکه هزينه‌های هتلداران افزايش بسيار زيادی داشته و فرمولی برای کاهش اين هزينه‌ها در نظر گرفته نشده‌است.»

به گزارش CHN، هرچند ممکن است صحبت‌های هتلداران درخصوص افزايش هزينه‌های جاری درست باشد ولی اين افزايش هزينه‌ نه تنها درخصوص هتلداران بلکه درخصوص گردشگران نيز صدق می‌کند. در حال حاضر نيز گردشگری به عنوان کالای لوکس در ميان اقشار جامعه شناخته شده‌است و با ادامه افزايش نرخ اقامت گردشگری داخلی با افتی بيش از پيش مواجه خواهد شد.

قانعی درخصوص فشاری که گردشگر داخلی ممکن است به واسطه اين افزايش نرخ متحمل شود گفت: «هتل‌داران چاره‌ای جز افزايش نرخ ندارند چراکه هزينه‌ها هر روز افزايش می‌يابد و مسئولان چاره‌ای برای آن انجام نمی‌دهند. اينگونه است که هتلدار ناچار می‌شود با افزايش نرخ اتاق‌های خود تعادلی بين هزينه‌ و درآمدش ايجاد کند.»


دونرخی کردن هتل‌ها مسکوت مانده است

"کريم رسول‌زاده" رييس جامعه هتلداران آذربايجان شرقی نيز در خصوص نرخ‌ اتاق‌ها در سال جديد به CHN گفت: «بعد از انجام انتخابات جامعه جديد تصميمات جديد هتلداران درخصوص نرخ اقامت در سال جديد به مسئولان اعلام خواهد شد. در اين ميان افزايش نرخ حتمی خواهد بود.»

او با اشاره به آنکه درخصوص قيمتگذاری اتاق‌ها تاکنون پيشنهادات بسياری از جمله دونرخی کردن هتل‌ها را به مسئولان امر ارائه داده‌اند يادآور شد: «با آنکه بارها نامه‌های متعددی درخصوص دونرخی کردن هتل‌ها به مسئولان ارائه داده‌ايم ولی تاکنون پاسخ روشنی در اين خصوص دريافت نکرديم. اين درحالی است که مسئولان تا حدودی موافقت خودرا با اين طرح اعلام کرده‌اند ولی قطعيت در خصوص اين مهم اعلام نشده‌است.»

به گزارش CHN، مسئولان گردشگری بارها مخالف خود با افزايش نرخ هتل‌ها را اعلام کرده‌اند اين درحالی است که هتلداران همچنان بر افزايش قيمت اتاق‌های خود پافشاری می‌کنند.


۳۵ درصد افزايش و تعادل بين هزينه‌ها و درآمدها

"سيد امير ناصر طباطبايی" رييس جامعه هتل‌داران يزد نيز با اشاره به افزايش هزينه‌های هتل‌داران طی سال جاری و عدم اختصاص يارانه‌ها و سبد حمايتی دولت به آنها گفت: «جامعه هتل‌داران يزد نامه درخواست افزايش قيمت اتاق‌ها را به مسئولان اعلام کرده‌است ولی تاکنون پاسخی در اين خصوص دريافت نکرده‌ايم. اين درحالی است که طی سال جاری همواره با افزايش هزينه‌های خود روبه‌رو بوده‌ايم.»

او با تاکيد بر آنکه هتلداران يزد از خرداد ۹۰ تاکنون هيچ افزايش نرخی در قيمت اتاق‌ها نداشتند تصريح کرد: «افزايش ۳۵ درصدی در نرخ اتاق‌ها می‌تواند تا حدودی بين درآمد و هزينه‌های هتلداران تعادل بوجود آورد از اين رو هتلداران خواستار افزايش نرخ در سال جديد هستند.»

حال بايد ديد آيا هتلداران همانند سال گذشته و با وجود مخالفت‌های مسئولان گردشگری نرخ اتاق‌های خودرا افزايش خواهند داد يا با پيشنهادات معاونت گردشگری موافقت خواهند کرد.

گزارش: معصومه ديودار


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016