دوشنبه 23 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نمايندگان کارگران "نی بر" خوزستان بار ديگر به تهران آمدند

• با بی‌ نتيجه ماندن وعد‌هايی که مسئولان نهاد رياست جمهوری در خصوص دريافت مطالبات صنفی به کارگران داده بودند، امروز طبق توافق با نمايندگانی که از سوی کارگران انتخاب و مامور رسيدگی به اين موضوع شده بودند به پايتخت آمده و با حضور در دفتر نهاد رياست جمهوری پيگير قولهايی شديم که در اخرين روز تجمع کارگران به ما داده شده بود.


ايلنا ـ در پی تجمع اعتراضی هفت روزه کارگران نی‌بر مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر و هفت تپه در مقابل نهاد رياست جمهوری که از بامداد سوم بهمن ماه تا شامگاه روز دوشنبه ۹ بهمن ماه در مقابل ساختمان دولت ادامه داشت، نمايندگان اين دو واحد توليدی پس از گذشت ۱۴ روز و مرتفع نشدن مشکلات صفی‌شان، برای پی‌گيری وعده‌های دولت بار ديگر به تهران آمدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يکی از نمايندگان کارگران مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر با اعلام اين خبر به ايلنا گفت: با بی‌ نتيجه ماندن وعد‌هايی که مسئولان نهاد رياست جمهوری در خصوص دريافت مطالبات صنفی به کارگران داده بودند، امروز (دوشنبه ۲۳ بهمن) طبق توافق با نمايندگانی که از سوی کارگران انتخاب و مامور رسيدگی به اين موضوع شده بودند به پايتخت آمده و با حضور در دفتر نهاد رياست جمهوری پی گير قولهايی شديم که در اخرين روز تجمع کارگران به ما داده شده بود.

او اضافه کرد: کارگران نی بر علاوه بر درخواست اجرای قانون مشاغل سخت و زيان‌آور، اجرای بازنشستگی پيش از موعد، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و پرداخت منظم دستمزد و حقوق؛ خواستار تغيير ساز و کار رفع فاصله بيمه‌ای خود هستند.

اين کارگر با اشاره به اينکه معوقات حقوقی کارگران نی بر کشت و صنعت کارون شوشتر به دو ماه رسيده است، گفت: بعد از پايان تجمع در روز نهم بهمن ماه تا ديروز (۲۲ بهمن) با اعلام مسئولان شرکت کشت وصنعت، کار در مزارع نيشکر به بهانه تعطيلات دهه فجر و بارندگی‌های مکرر تعطيل اعلام شده بود اما امروز همه کارگران نی بر بر سر کار خود حاضر شدند.

نماينده کارگران نی‌بر کارون شوشتر با تاکيد بر اينکه بايد تکليف مطالبات صنفی کارگران نی بر مشخص شود، گفت: پی‌گيری و حضور امروز ما در تهران تا اين لحظه بی نتيجه بوده است و کارگرانی که در خوزستان هستند با تماس‌های مکرر با ما همچنان منتظرند خبر اميدوار کننده‌ای از سوی مسئولان دولت بشنوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016