سه شنبه 24 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"تشکيل گردان های مشترک ايران و حزب الله در سوريه"

دبی - العربيه . نت فارسی - به گزارش تلويزيون العربيه به نقل از روزنامه آمريکايی "واشنگتن پست"، ايران و حزب‌الله در حال تشکيل گردان های شبه‌نظامی منسجمی در سراسر سوريه هستند که در صورت سقوط بشار اسد نيز از منافع آن‌ها در سوريه حفاظت کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين روزنامه در شماره سه شنبه ۱۱-۲-۲۰۱۳ به نقل از مقامات آمريکايی و عرب گزارش داده است که ايران و حزب‌الله لبنان به دنبال آن هستند که گروهی شبه‌نظامی را در سوريه تشکيل دهند تا در صورتی که رژيم بشار اسد سقوط کرد، بتوانند از منافع خود در اين کشور حفاظت کنند.

بنا بر اين گزارش اگرچه در حال حاضر شبه‌نظاميانی که از سوی ايران و حزب‌الله هدايت می‌شوند نيز در کنار نيروهای ارتش سوريه هستند، اما هدف طولانی مدت ايران اين است که گروهی متشکل و منظم از شبه‌نظاميان در سراسر سوريه را سازماندهی کند.

اين روزنامه آمريکايی به نقل از يکی از مقامات ارشد دولت آمريکا که نخواسته نامش فاش شود، نوشت: ''ايران در حال حاضر بيش از ۵۰ هزار نيروی شبه نظامی در سوريه را هدايت می‌کند.''

اين مقام ارشد آمريکا تاکيد کرده است که بررسی‌ها حاکی از هدف بلندمدت ايران برای تشکيل گروهی مسلح و سازماندهی شده در سوريه است.

روزنامه "واشنگتن پست" همچنين به نقل از يک مقام ارشد عرب که او نيز خواسته هويتش فاش نشود، گزارش داده است: ''شواهد نشان می‌دهد که کمک به حفظ حکومت بشار اسد تنها هدف ايران نيست و ايران اهداف بلندمدت ديگری نيز دارد."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016