سه شنبه 24 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی تاجيک، خبرنگار و کارشناس ارشد دانشگاه تهران برای تحمل دو سال حبس به زندان اوين رفت

بنا به خبر دريافتی، مهدی تاجيک خبرنگار و کارشناس ارشد دانشگاه تهران روز سه شنبه بيست و چهارم بهمن ماه برای تحمل دو سال حبس به دادسرای زندان اوين مراجعه نمود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا به اخبار رسيده مهدی تاجيک خبرنگار و کارشناس ارشد دانشگاه تهران روز سه شنبه بيست و چهارم بهمن ماه برای تحمل دو سال حبس به زندان اوين مراجعه نمود. اين مراجعه در حالی صورت گرفت که چندی پيش نيروهای امنيتی دادسرای زندان اوين برای جلب نامبرده به منزل پدری وی مراجعه نموده بودند. اين فعال عرصه خبری طی حکمی که پيش از اين از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب صادر گرديده بود به ۲۷ ماه حبس تعزيری و ۳۰ سال محروميت سياسی محکوم شده بود که اين حکم در شعبه تجديد نظر دادگاه انقلاب به ۲۴ ماه حبس و ۱۵ سال محروميت تقليل يافته است.

بنا بر اين گزارش، قاضی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب در حکم صادره اين فعال مطبوعاتی را به مدت ۳۰ سال از حرفه خبرنگاری، تاليف کتاب، سخنرانی، مصاحبه، مقاله نويسی و حتی تحليل سياسی محروم نموده بود. عضويت، هواداری و همچنين فعاليت موثر در احزاب و گروههای سياسی و به طور کل ورود به حوزه مسائل نظری سياسی از مصاديق اين ممنوعيت اعلام گرديده بود. اين حکم در همان سال توسط شعبه تجديدنظر دادگاه انقلاب شکسته و به ۱۵ سال محروميت مطبوعاتی و سياسی و ۲۴ ماه حبس تعزيری کاهش يافت. تاجيک در طی تائيد اين حکم به مدت ۱۵ سال از حرفه خبرنگاری، روزنامه نگاری و همچنين سخنرانی، مصاحبه، مقاله نويسی و عضويت، هواداری و همچنين فعاليت موثر در احزاب و گروههای سياسی محروم گرديده است.

مهدی تاجيک کارشناس فيزيک هسته ای و کارشناس ارشد دانشگاه تهران می باشد. وی سابقه نويسندگی و خبرنگاری و همکاری با مطبوعات اصلاح طلب را نيز در کارنامه سياسی خود داراست. همچنين اين فعال سابق دانشجويی، پيش از اين نيز در سال ۱۳۸۵ به جرم انتشار برخی مقالات خود و همچنين تاسيس يک گروه دانشجويی ، توسط نيروهای امنيتی سپاه دستگير و ماهها در زندان ۵۹ سپاه در بازداشت به سر برده است. وی همچنين در همان سال توسط دادگاه انقلاب به دو سال و نيم سال حبس تعزيری محکوم می گردد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016