پنجشنبه 26 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زهرا رهنورد با مادرش ديدار کرد

کلمه ـ در سومين سالگرد آغاز حصر خانگی رهبران جنبش سبز، زهرا رهنورد همسر ميرحسين موسوی روز گذشته تحت الحفظ و با همراهی ماموران امنيتی به ديدار مادرش رفت.

به گزارش کلمه، روز گذشته در حالی که دختران ميرحسين موسوی به دادسرای اوين احضار شده بودند، زهرا رهنورد در غياب ميرحسين به ديدن مادرش رفت.

دکتر رهنورد ماه گذشته پدر خود را از دست داد. اين استاد دانشگاه حتی از حضور در مراسم تشييع و ترحيم پدر خود نيز محروم ماند. طی اين مدت، وی تنها چند ديدار کوتاه با مادر خود داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ماه های اخير ماموران امنيتی با افزودن محدوديت ها به بهانه های مختلف مانع از ديدار دختران ميرحسين با پدر و مادر خود شده اند، به طوری که در هفته های اخير حتی تماس های تلفنی موسوی و رهنورد نيز به شدت محدود شده و دختران آنها هيچ اطلاعی از والدين خود ندارند.

در سالروز آغاز حصر غيرقانونی زهرا رهنورد، ميرحسين موسوی و مهدی کروبی؛ کوکب و نرگس، دختران موسوی و رهنورد، به صورت تلفنی به دادسرای اوين احضار شدند و يک مامور ارشد امنيتی هم در تماس تلفنی به تهديد داماد مهندس موسوی پرداخت.

طی سه ماه گذشته فرزندان ميرحسين گوشه هايی از آنچه در مدت اخير بر پدر و مادرشان گذشته بود را در مصاحبه هايی با کلمه و نيز در بيانيه ای مشترک با فرزندان مهدی کروبی، اطلاع رسانی کردند. اين در حالی بود که آنها از ماهها قبل تقريبا به طور کامل سکوت کرده بودند تا اعمال غيرقانونی و غيراخلاقی رهبران حکومت باعث نشود که روند درمانی ديرهنگامی که برای مهندس موسوی در حال پيگيری بود، متوقف شود.

ماموران امنيتی حاکميت هم که پيش از اين تهديد کرده بودند در صورت هرگونه خبررسانی فرزندان، ارتباط آنها را با پدر و مادرشان به طور کامل قطع خواهند کرد، اکنون بر اجرای اين تهديد غيرقانونی و غير انسانی اصرار دارند و فرزندان موسوی را به طور کامل از وضعيت پدر و مادر خود که در حبس خانگی هستند، بی خبر نگه داشته اند و همچنين به خانه های آنان يورش برده و ساعت ها از آنان بازجويی کرده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016