چهارشنبه 25 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار تلفنی کوکب و نرگس موسوی، دختران موسوی و رهنورد

جرس: بعداز ظهر روز سه شنبه، در تماس تلفنی جداگانه با کوکب و نرگس موسوی از آنها خواسته شده است خود را به دادسرای اوين معرفی کنند. اين در حالی است که مشخص نيست اين تماس تلفنی از سوی چه ارگانی صورت گرفته است.

کوکب موسوی در اين زمينه به "جرس" می گويد: "امروز بعدازظهر با من تماس گرفتند وگفتند پنج شنبه ساعت نه صبح به دادسرای اوين مراجعه کنم. نگرانی ما هم اين است که شخصی که تماس گرفت اصلا خودش را معرفی نکرد که وابسته به چه نهادی است و کاملا ناشناس بود. هنوز ما علت اين اقدامات را نمی دانيم و از برنامه ای که دارند چيزی نمی دانيم. ما الان سه ماه است که صدای پدر مادرمان را نشنيده ايم و هيچ ديداری با آنها نداشتيم. با اين شرايط از ما انتظار دارند ساکت باشيم و نگرانی خودمان را نسبت به وضعيت پدر و مادرم ابراز نکنيم. نزديک انتخابات هم است و می خواهند ما را ساکت نگه دارند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز دوشنبه در آستانه ۲۵ بهمن و آغاز سومين سال حصر رهبران جنبش سبز، ماموران امنيتی با حمله به منزل دو دختر ميرحسين موسوی و برخورد نامناسب با آنها به تفتيش چند ساعته منزلشان پرداخته و دختران وی را بازداشت کردند. اين بازداشت ها در حالی صورت گرفت که پيش از اين دختران مير حسين موسوی بارها مورد تهديد ماموران امنيتی قرار گرفته بودند و برای اطلاع رسانی نکردن درباره پدر و مادر خود تحت فشار بودند. نرگس و زهرا موسوی پس از بازجويی چند ساعته بعد از ظهر همان روز آزاد شدند.

دختر ارشد مير حسين موسوی و زهرا رهنورد خاطرنشان کرد: "اين فشارها باعث شده که احساس امنيت نکنيم زيرا اصلا نمی دانيم چه برنامه ای دارند و آيا اين کارها را همينطور می خواهند ادامه دهند؟ من و خواهرانم بچه های کوچک داريم و ناراحت و نگران آنها هستيم. هيچ نهاد و ارگانی هم تاکنون مسئوليت اين برخوردها را بر عهده نگرفته است. اما آنچه مسلم است اين است که اينها همه دستشان در دست هم است. اما وزارت اطلاعات اعلام کرده که ما نبوديم. احتمال می دهيم زير نظر سپاه اين کارها صورت می گيرد."

نرگس موسوی دختر کوچک مير حسين موسوی نيز در ادامه صحبتهای خواهرش اضافه کرد: "با من هم تماس گرفتند و گفتند شنبه ساعت نه صبح به دادسرای اوين مراجعه کنم. با توجه به اقدامی که ديروز انجام دادند و چند مامور مرد به منزل يک مادر مجرد ريختند خيلی نگرانيم. جلوی چشم فرزند چهار ساله ام من را بازداشت کردند. بخاطر اين برخوردهای غيرشرعی، غير اخلاقی، غير اسلامی، غير خدايی، غير انسانی هيچ احساس امنيت نمی کنيم. و واقعا نمی دانيم مسئوليت اين بازداشت و احضار بر عهده چه ارگانی است. البته می گويند از سوی دادگستری است اما يک منبع موثق به ما اطلاع داده است که از سوی دفتر رياست جمهوری بوده است."

اين فشارها و برخوردها در حالی با دختران مير حسين موسوی شدت گرفته است که آنها نزديک به سه ماه است که با پدر و مادر خود تماس و ملاقات نداشته اند.

چندی پيش نيز در ديدار جمعی ازخانواده های زندانيان سياسی با آيت الله سيد علی محمد دستغيب، ايشان با تاکيد بر اينکه دفاع از حق واستقامت در آن مورد رضايت خدای تعالی است گفته بود: "اگر اين نورانیّت درون نبود، امثال آقايان موسوی و کروبی نمی توانستند متحمّل اين همه سختی شوند. تمام حرف عزيزان شما و همينطور آقايان موسوی و کروبی اين است که به قرآن وسنت و قانون اساسی عمل شود و کلام فقهايی عدول و مهذبی که عُمر خود را برای اسلام گذاشته اند و می خواهند خود را فدای قرآن وسنت کنند، نصب العين آقايان قرار بگيرد."

کوکب موسوی با اشاره بر تماس تلفنی آيت الله دستغيب افزود: "آيت الله دستغيب امروز با ما تماس گرفتند و بسيار دلجويی کردند و از اين برخوردها ناراحت بودند. زمانيکه از احضار من و خواهرم با خبر شدند خيلی متاثر شدند و گفتند چرا اينقدر ظلم می کنند انشالله روزی به خودشان بيايند. خلاصه از خوبی های پدر گفتند و يکسری خاطرات تعريف کردند و دلجويی کردند."

روز دوشنبه ماموران امنيتی به منزل حسين کروبی فرزند ارشد مهدی کروبی يورش آورده و او را پس از نه ساعت بازجويی آزاد کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016