یکشنبه 29 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در سوگ هوشنگ کشاورز صدر، اطلاعيه سازمان های جبهه ملی ايران در اروپا

هوشنگ کشاورز صدر از ميان ما رفت. او که از چندسال پيش به بيماری جانکاهی دچار بود سرانجام دربامداد روز۲۶ بهمن ماه چشم از جهان فروبست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اميرهوشنگ کشاورز صدر که از آغاز جوانی در مبارزات اجتماعی و سياسی دوران خود شرکت داشت در دوران نهضت ملی به صفوف آن پيوست و همراه با پيروان دکتر مصدق در جبهه ملی مبارزه می کرد. او بويژه در سالهای پس از کودتا و دوران مبارزات پرشور دانشجويی در دانشگاه تهران از اعضاء فعال سازمان دانشجويان دانشگاه تهران ـ وابسته به جبهه ملی ـ بود و همراه با ديگر زندانيان جبهه ملی زندان های آن دوران را تجربه کرده بود.
هوشنگ کشاورز صدر از شاگردان و ارادتمندان دکتر غلامحسن صديقی استاد بزرگ جامعه شناسی در ايران و قائم مقام نخست وزير در دولت مصدق بود. هوشنگ کشاورز خود نيزجامعه شناس بود و طی پژوهش هايش در جامعه شناسی عشايری و درباره ی وضع روستاييان ايران در چارچوب مؤسسه ی تحقيقات اجتماعی که به تحت رياست عاليه ی دکتر صديقی تاًسيس شده بود چندين سال در بسياری از نقاط کشور به تحقيق ميدانی اشتغال ورزيده بود. به همين سبب نيز بود که هوشنگ کشاورز بنيادی تحقيقات ايرانی را که در کشور هلند پايه گذاری کرد بنياد صديقی ناميد.
وی سرانجام بدنبال يورش های پی در پی جمهوری اسلامی به آزادی های دموکراتيک و تشديد روزافزون اختناق سياسی ناچار از جلای وطن شد و کشور فرانسه را به عنوان محل سکونت اصلی خود در دوران مهاجرت برگزيد. او بيش از سی سال در اين کشور آزمون سخت دوری از وطن را نيز تجربه کرد.
هوشنگ کشاورز صدر فرزند محمد علی کشاورز صدر بود که علاوه برعضويت در کنگره ی اول جبهه ملی ايران و انتخاب به عضويت شورای مرکزی جبهه ملی چندی نيزسخنگوی آن بود. وی پيش از وقوع کودتای ۲۸ مرداد از طرف دولت ملی مصدق به استانداری اصفهان منصوب شده بود و در روز کودتا از تبعيت از کودتاچيان سرپيچی کرده بود.
سازمان های جبهه ملی ايران در اروپا در اين ضايعه ی اندوهبار خود را در غم خانواده ی ارجمند او، بانو زريون کشاورز صدر همسر، و مازيار و بهاره فرزندان دلبند وی شريک دانسته، اين فقدان را به آنان، به همه ی دوستان و دوستداران وی و به مليون ايران تسليت می گويند.

۲۶بهمن ماه ۱۳۹۱
سازمان های جبهه ملی ايران در اروپا
دکتر علی راسخ افشار، دکتر پرويز داورپناه، علی شاکری زند، مهندس مهدی مقدس زاده


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016