سه شنبه 1 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نتانياهو: فقط با تحريم نمی توان جلوی برنامه اتمی ايران را گرفت

تل آويو، ۱ اسفند، خبرگزاری ريا نووستی - "بنيامين نتانياهو" نخست وزير اسراييل آزمايش هسته ای چندی پيش در کره شمالی را شاهد جديدی حاکی از آن ناميد که تحريم ها بدون تهديد به توسل به زود نمی تواند جلوی حرکت ايران به کسب سلاح هسته ای را بگيرد.

نتانياهو در سخنان خود در اورشليم در برابر رهبران جوامع يهوديان اروپا گفت: "آيا تحريم های شديد جلوی کره شمالی را گرفت؟ نه. بازتاب انفجار هسته ای در سراسر خاور نزديک بويژه درايران شنيده می شود... تحريم ها بخودی خود جلوی برنامه هسته ای ايران را نمی گيرند. آنها بايد با تهديد قابل اعتماد نظامی تکميل شوند و درغير اينصورت هيچ امکانی برای متوقف کردن برنامه هسته ای ايران وجود نخواهد داشت".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نخست وزير اسرائيل ايران را به انکار عنصر نظامی در برنامه هسته ای خود و افزايش سرعت روند غنی سازی اورانيوم متهم کرده و قول داد خطر هسته ای ايران را به موضوع اصلی در مذاکرات خود با "باراک اوباما" تبديل کند که در ماه مارس به اسراييل سفر خواهد کرد.

يادآور می شود کره شمالی ۱۲ فوريه آزمايشات هسته ای زير زمينی انجام داد. از جمله آمريکا، چين، بريتانيا، فرانسه و ژاپن اين کار پيونگ يانگ را محکوم کردند. شورای امنيت سازمان ملل متحد پيشتر پس از آزمايشات هسته ای کره شمالی در سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۰۹ تحريم هايی را عليه اين کشور اعمال کرده و خواستار بازگشت پيونگ يانگ به مذاکرات در خصوص غير هسته ای کردن شبه جزيره کره شده بود.

نتانياهو در سخنرانی ماه سپتامبر ۲۰۱۲ خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد ايران می تواند در سال ۳۰۱۳ اورانيوم غنی شده کافی برای توليد اولين بمب اتمی توليد کند.

آمريکا و برخی از ديگر کشورهای غربی معتقدند که ايران تحت پوشش برنامه صلح آميز هسته ای مشغول ساخت سلاح هسته ای است. مقامات ايرانی نيز با رد اين اتهامات بارها اعلام کرده اند که برنامه هسته ای اين کشور صرفا جهت رفع نيازهای انرژی است.

گروه "۱+۵" مرکب از ۵ عضو دايمی شورای امنيت و آلمان از سال ۲۰۰۳ ميلادی (۱۳۸۲) به همراه آژانس بين المللی انرژی اتمی خواهان آن است که ايران کارهای مربوط به غنی سازی اورانيوم را که برای رژيم منع گسترش هسته ای خطرساز است، متوقف سازد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016