پنجشنبه 3 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روسيه از ايران انتظار دارد برای شرکت در مذاکره با "۱+۵" بهتر آماده شود

برازيليا، ۳ اسفند، خبرگزاری ريا نووستی - "سرگی ريابکوف"معاون وزير امورخارجه روسيه اعلام داشت مذاکرات قريب الوقوع گروه"۱+۵" ميانجيان بين المللی حل مساله هسته ای و ايران تحول شديد ببار نخواهد آورد اما مسکو اميدوار آماده شدن بهتر ايران برای شرکت در گفتگو است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ريابکوف به خبرنگاران گفت:"ما اميدواريم طرف ايرانی با آمادگی بهتری از نقطه نظر امکان رسيدن به پيشرفت واقعی يعنی احساس کارپايه مشترک برای حل مساله به آلماتی آمده و صرفا مواضع بخوبی معلوم را تکرار نکند".

معاون وزير امورخارجه خاطرنشان کرد: "گروه "۱+۵" نيز به همين درجه و به همين شکل به تدارک شرکت خود در دور آلماتی برخورد می کند. ما در آلماتی موضعی را عرضه می کنيم که از نقطه نظر نتيجه مورد انتظار ما از روند مذاکرات درماهيت خود همان موضع سابق است اما ساختار اين راهکار، جزييات، تکيه ها و برخی از نکات محتوايی آن در مقايسه با سابق فرق خواهد کرد".

يادآور می شود آمريکا و برخی از ديگر کشورهای غربی معتقدند که ايران تحت پوشش برنامه صلح آميز هسته ای مشغول ساخت سلاح هسته ای است. مقامات ايرانی نيز با رد اين اتهامات بارها اعلام کرده اند که برنامه هسته ای اين کشور صرفا جهت رفع نيازهای انرژی است.

مذاکرات در خصوص برنامه هسته ای ايران در چارچوب گروه "۱+۵" ميانجيان بين المللی حل مساله هسته ای ۱۴ آوريل سال ۲۰۱۲ ميلادی پس از بيش از يک سال وقفه از سر گرفته شده و تا بحال سه دور از اين مذاکرات در استامبول (۱۴ آوريل)، بغداد (۲۳ و ۲۴ ماه مه) و مسکو (۱۸ و ۱۹ ماه ژوئن سال ۲۰۱۲ ميلادی) برگزار شده است. آخرين دور مذاکرات در مسکو بدون نتيجه محسوسی به پايان رسيده ولی طرفين در باره ادامه گفتگو توافق کردند.

گروه "۱+۵" مرکب از ۵ عضو دايمی شورای امنيت و آلمان از سال ۲۰۰۳ ميلادی (۱۳۸۲) به همراه آژانس بين المللی انرژی اتمی خواهان آن است که ايران کارهای مربوط به غنی سازی اورانيوم را که برای رژيم منع گسترش هسته ای خطرساز است، متوقف سازد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016