دوشنبه 7 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امام جمعه مشهد: دختر مقابل مرد نامحرم، تک چرخ بزند، معصيت خداست!

امام جمعه مشهد گفت: اين سياستمداران، نخبگان سياسی و سردمداران بعضی جريان های سياسی لائيک غير ارزشی، گوشه و کنار يا پشت تريبون ها قرار نگيرند و مدام بخواهند يک ژست تنش زدايی با آمريکا بگيرند؛ اين ضد سياست خارجی کشور است.

به گزارش روزنامه خراسان، آيت ا... سيداحمد علم الهدی روز گذشته در خطبه های نمازجمعه مشهد که در رواق امام خمينی(ره) و ديگر اماکن متبرکه حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد؛ سخنرانی شنبه گذشته رهبر انقلاب را يک جريان بسيار متحول ساز و نقطه عطفی در نظام و انقلاب اسلامی دانست و در تحليل بيانات رهبر انقلاب اظهار داشت: در بيانات ايشان دو اصل سياست گذاری مشخص شد که تبيين سياست خارجی و سياست داخلی بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در سياست خارجی دقيقا مشخص شد که ما در هيچ زمانی نمی توانيم با آمريکا از در تعامل در آييم و نمی توانيم دست دردست خون آلود آمريکای خون آشام جنايتکار بگذاريم که خوشبختانه اين اصل سياست خارجی از آن روزی که امام (ره) فرمودند ارتباط ما با آمريکا، ارتباط گرگ و ميش است، پس از ۳۴سال از پيروزی انقلاب، به همان قوت و بلکه نيرومندتر از آن روز، به وسيله رهبر انقلاب تجديد شد.

امام جمعه مشهد با اشاره به وجود تناقض ميان پيشنهاد مذاکره از سوی آمريکا و نيز اعمال تحريم های فلج کننده توسط اين کشور ادامه داد: می گويند ما می خواهيم پيشنهاد مذاکره به ايران بدهيم و می خواهيم با ايران مذاکره کنيم و اميدواريم در اين مذاکره ايران را وادار کنيم از فعاليت های هسته ای دست بردارد و اين يعنی می خواهند زورگويی خود را ثابت کنند. وی با بيان اين که ديگر مذاکره و تعامل با آمريکا معنا ندارد، اضافه کرد: اين موضوع به عنوان يک اصل در سياست خارجی ما تثبيت شد و اين سياستمداران، نخبگان سياسی و سردمداران بعضی جريان های سياسی لائيک غير ارزشی، گوشه و کنار يا پشت تريبون ها قرار نگيرند و مدام بخواهند يک ژست تنش زدايی با آمريکا بگيرند؛ اين ضد سياست خارجی کشور است.

آيت ا... علم الهدی با اشاره به تبيين سياست داخلی توسط رهبر انقلاب در بيانات اخير ايشان، اظهار داشت: رهبر انقلاب در تبيين سياست داخلی دو مسئله را يکی به عنوان وظيفه دولت و وظيفه مسئولان و ديگر درباره مردم مشخص فرمودند.

وی بر تأکيد رهبر انقلاب مبنی بر لزوم يکی شدن مسئولان در هر شرايطی با يکديگر با هر اختلاف نظر و سليقه ای، افزود: اگر در يک مسئله اختلاف نظر بود، بايد گريبان يکديگر را بگيرند؟ مگر بايد از هم مچ گيری کنند؟ چون اختلاف نظر دارند، مگر بايد با هم دشمنی کنند؟

وی ادامه داد: اين دعوا کردن، يعنی مسئولان امکانات، استعداد و هوش خود را برای مچ گيری از هم به کار گيرند و با هم دعوا و بدگويی کنند و در اين صورت ديگر نمی توانند به مشکلات مردم رسيدگی کنند. مسئولان بايد با همين استعداد به مردم خدمت کنند و مشکلات آنان را حل کنند و اين يک اصل در سياست داخلی ماست که به وسيله رهبر انقلاب تثبيت شد.

امام جمعه مشهد با بيان اين که مردم نيز بايد بدانند که رهبر انقلاب به عنوان يک تکليف مشخص کردند که احساسات و خشم خودشان را کنترل کنند، افزود: خشم و احساس شما بايد در خدمت مصالح نظام باشد، نه اين که خشم و احساس شما در يک جايی به قيمت مبارزه با نظام و ضربه به نظام تمام شود.

وی با اشاره به فرمايشات اخير رهبر انقلاب درباره جريان قم و جريان حرم حضرت امام(ره) ادامه داد: افراد متدين، مقلد رهبر انقلاب و حزب اللهی هيچ کجا نبايد خشم و احساس را بر خلاف مصالح نظام به کار گيرند.

آيت ا... علم الهدی در بخش ديگری از خطبه ها با اشاره به بيانات اخير رهبر انقلاب درباره استيضاح وزير کار اظهار داشت: ديگر وقتی رهبر انقلاب سياست داخلی و خارجی را تبيين کردند، اگر يک آقايی بيايد در مجلس يا جای ديگر بگويد که من از فرمان رهبر انقلاب اطاعت می کنم، اما نظريه ايشان را قبول ندارم، اين زاويه با ولايت و جدايی از رهبری است.

وی افزود: رهبر انقلاب گفتند اين استيضاح وزير کار بيخود بوده، اين آقا بگويد نخير، به نظر من درست بوده است، اين زاويه با ولايت است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: اين که شما از حکم و دستور رهبر انقلاب اطاعت کنی، چيز مهمی نيست. ارمنی ها و کليمی ها نيز اطاعت می کنند؛ زيرا در اين مملکت در حال زندگی هستند و بايد از رهبری اطاعت کنند.

رهبر انقلاب ارشاد مستحبی که نمی کنند، سياست داخلی را تبيين می کنند. می گويند اين شکل کار را قبول ندارم و اين خلاف سياست داخلی است.

آيت ا... علم الهدی افزود: يک آقايی که می گويد نظر بنده، نظر ديگری است، با مقام ولايت زاويه دارد بايد او را بشناسيد و اگر در اين جهت روی حرف خود اصرار کند، مردم بايد بدانند که اين مصداق بارز ضد ولايت فقيه است.

امام جمعه مشهد همچنين در بخشی از خطبه ها از انجام ورزش های تبرّجی زن ها در برابر مردها به شدت انتقاد کرد.

وی با اشاره به فرمايش اخير رهبر معظم انقلاب مبنی بر اين که بايد مديريت و کنترل احساس و خشم ما در دست خودمان باشد، افزود: ما بايد در همه جا اولويت ها و مصالح نظام را در نظر بگيريم و در امر به معروف و نهی از منکر نيز بايد به اولويت های نظام توجه داشته باشيم.

وی ادامه داد: بنده با ورزش زنان موافقم و اگر کسی گفت زن ورزش نکند، مثل اين است که گفته زن غذا نخورد. اما در چند سال گذشته بنده عرض کردم با ورزش بانوان و شرکت در مسابقات خارجی و بين المللی مخالفم. علتش را نيز عرض کردم به عنوان نهی از منکر. همان طور که همه چيز زن ها بايد در حوزه عفت، حجاب و عصمت باشد، ورزش بانوان نيز بايد محدود در حوزه عفت و حجاب باشد.

امام جمعه مشهد تصريح کرد: ورزش های تبرّجی زن ها در برابر مردها حرام است و درست نيست. وی اظهار داشت: اخيرا موتورسواری دخترها را تصويب کرده اند و بعد هم که به بعضی مسئولان وزارت ورزش اعتراض شده و گفتند که فلان فرد مخالف است، آن ها پاسخ داده اند که فلان فرد در سال ۸۵ چنين نظرياتی داشته و الان آن نظريات را ندارد.

آيت ا...علم الهدی افزود: بنده اعلام می کنم که خير، با ورزش های تبرجی مخالفم و اين ها خلاف شرع بوده و حرام است و نبايد توقع داشته باشيد هر کاری که شما کرديد، رهبر انقلاب هزينه شوند و به ميدان بيايند و بعد دنيا عليه ولايت سوژه بگيرد. اين توقع را نبايد داشته باشيد. پس شما برای چه سرباز ولايت هستيد؟ برای چنين جاهايی سرباز ولايت هستيد؟وی با بيان اين که مسئله ورزش تبرّجی حرام و خلاف شرع است، ادامه داد: مراجع هم فتوا دادند، نامه نوشتند و اعلام کردند اين کار حرام است.

امام جمعه مشهد تصريح کرد: اين که دختر بيايد مقابل چشم مرد نامحرم، موتور سوار شود و با آن لباس و اندام تک چرخ بزند، معصيت خداست و منکر بارز شرعی است.

وی افزود: اگر بنده حرفی را که زده ام، پيگيری نمی کنم، به دليل اين نيست که از حرف خود گذشته ام، به دليل اين است که ما همان طوری که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند، خشم ها و احساسات بايد مديريت شود، نهی از منکر ما نيز در ارتباط با اولويت ها و مصالح نظام است.

آيت ا...علم الهدی ادامه داد: اين را بدانند وقتی مراجع تقليد می گويند اين کار خلاف است، مسلماً از نظر بنده نيز ورزش تبرّجی زنان در برابر مردها خلاف و حرام است.

وی گفت: بعد هم می گويند موتورسواری زنان؛ کدام زن و دختر می رود سوار موتور می شود و تک چرخ می زند. اين خواهر بسيجی می رود؟ اين زن های نمازجمعه می روند، اين دخترهای فاضله عالمه حوزه های علميه و دانشگاه ها می روند؟ چه کسی می رود با موتور تک چرخ بزند؟

امام جمعه مشهد افزود: فکر کرده ايد می توانيد با اين کارهايتان يک مشت بی دين را جذب خودتان بکنيد و در عرصه انتخابات دنبال جريان شما راه بيفتند؟ اين فکر باطلی است.

وی با بيان اين که در اين مملکت افراد بی دين آن قدر زياد نيستند که بگوييم رای آنان در سرنوشت انتخابات اثر می گذارد، ادامه داد: بيشتر اين مردم متدين هستند و رای متدينين در سرنوشت انتخابات دخالت دارد.

وی همچنين در بخش ديگری از خطبه ها از خلق حماسه عظيم و وفادارانه مردم از نظر شرکت در راهپيمايی ۲۲ بهمن امسال تشکر کرد و گفت: بر حسب آماری که به بنده گزارش شده است، امسال در راهپيمايی ۲۲ بهمن، مردم استان بين ۳۰ تا ۵۰ درصد بيشتر از سال گذشته در راهپيمايی شرکت کرده اند و اين جای تقدير و تشکر دارد.

امام جمعه مشهد همچنين با اشاره به اين که پس از ۱۰۰ سال از به توپ بستن گنبد حرم امام رضا(ع) توسط روس ها، اين روز امسال از نظر تاريخ شمسی (سوم دی ماه) و تاريخ قمری (۱۰ ربيع الثانی) مطابق درآمده است، افزود: به توپ بستن گنبد حرم امام رضا(ع) نتيجه بروز کينه شديد جريان استکبار با پيامبر(ص) و اهل بيت پيغمبر(ص) بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016