چهارشنبه 9 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرونده محدوديت‌ عکاسان در مجلس‌ بسته‌ شد

باشگاه خبرنگاران: نمايندگان با حذف محدوديت حضور عکاسان در جلسات علنی مجلس، وضعيت حضور آنان در جلسات علنی را به حالت قبلی برگردانند.

نمايندگان در جلسه علنی (چهارشنبه ۹ اسفندماه) پرونده محدوديت حضور عکاسان در جلسات علنی مجلس شورای اسلامی را بستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


براين اساس ماده ۱ طرح اصلاح موادی از قانون آيين‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی که توسط کميسيون تدوين آيين‌نامه داخلی مجلس به تصويب رسيده بود، حضور تصويربرداران و عکاسان در جلسات علنی مجلس محدود می‌شد و آن‌ها فقط می‌توانستند در يک ساعت ابتدايی مجلس در صحن حاضر باشند.

اين اصل که به محض مطرح‌شدن مخالفت و موافقت‌های جدی نمايندگان را در پی داشت امروز اولين دستور کار نمايندگان بود.

بنابراين نمايندگان با ۱۱۷ رای موافق، ۴۵ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع با حذف ماده ۱ اين طرح وضعيت حضور خبرنگاران در صحن علنی را به همان حالت قبلی برگردانند.

لازم به يادآوری است تبصره يک ماده يک طرح اصلاح موادی از قانون آيين‌نامه داخلی مجلس تصريح می‌کرد: تصويربرداری اعم از فيلم و عکس از جلسات مجلس فقط در يک ساعت شروع جلسات علنی مجلس مجاز بوده و در مواقع خاص با تشخيص رئيس جلسه اين مدت قابل افزايش است.

تصويربرداران صدا و سيما و مجلس شورای اسلامی از اين حکم مستثنی هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016