چهارشنبه 9 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار احمدی‌نژاد نسبت به دخالت نهادهای امنيتی در انتخابات نظام پزشکی

محمود احمدی‌نژاد با يادآوری اين‌که نظام پزشکی يک نهاد صنفی است، نسبت به دخالت نهادهايی غيرمسوول، به خصوص نهادهای امنيتی در انتخابات اين تشکل صنفی هشدار داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، محمود احمدی‌نژاد در حاشيه جلسه هيات دولت با حضور در جمع خبرنگاران ضمن خسته نباشيد به آنها و با بيان اين‌که ان‌شاءالله هميشه سالم باشيد، در پاسخ به اين سوال که چرا امروز برای ارائه لايحه بودجه در مجلس شورای اسلامی حضور پيدا نکرديد و اين امر مورد اعتراض برخی از نمايندگان قرار گرفته است . در ابتدا سکوت همراه با لبخندی کرد و خطاب به خبرنگاران گفت: هوا به اين قشنگی در مورد هوا و وضعيت هوا بنويسيد.

وی همچنين در پاسخ به سوالی در مورد اين‌که گفته می‌شود دور بعدی مذاکرات ايران و ۱+۵ قرار است، بار ديگر در قزاقستان برگزار شود گفت: باشد چه اشکالی دارد، مذاکره هميشه بهتر از دعوا است.

وی در پاسخ به سوال ديگری در مورد انتخابات نظام پزشکی و اينکه آيا شما با توجه به اعتراضات قبلی‌تان اين انتخابات را ابطال خواهيد کرد يا نه؟ اظهارداشت: من فکر می‌کنم که همه چيز در کشور بايد براساس قانون باشد و اگر افرادی بخواهند از قانون عبور کنند، کارشان اعتباری ندارد و اگر دستگاه‌ها و يا نهادهايی هم بخواهند در مسائل قانونی فراقانونی عمل کنند، درست نيست و اين اعتباری ندارد.

وی با بيان اينکه نظام پزشکی دارای قانون است و قانون کاملا مشخص کرده که بايد از چه نهادهايی در مورد کانديداهای آن استعلام شود، افزود: نظام پزشکی يک نهاد صنفی است و متعلق به جامعه پزشکی و درمانی است و نبايد نهادهايی که مسوول نيستند، به خصوص نهادهای امنيتی، اطلاعاتی سپاه و غير اطلاعاتی سپاه در آن دخالت کنند. اين يک تشکلی است مربوط به جامعه پزشکی و بايد نمايندگان واقعی خودشان در آن قرار بگيرند .بايد گزارش انتخابات آن بيايد و بعد درمورد آن تصميم گيری کرد.

احمدی‌نژاد همچنين در پاسخ به اين سوال که وزير بهداشت را چه زمان معرفی خواهيد کرد؟ اظهارداشت: همين امسال معرفی خواهيم کرد.

وی همچنين در مورد سفر خود به ترکمنستان نيز گفت: دوستان در حال برنامه‌ريزی هستند که برای شرکت در جشن جهانی نوروز به ترکمنستان سفر کنيم و ان شاءالله دو روز اول عيد را آنجا خواهيم بود و برنامه‌های اول عيد را به روز سی‌ام اسفندماه موکول می‌کنيم و برای شرکت در جشن جهانی نوروز در روز اول عيد به ترکمنستان خواهيم رفت.

وی در پاسخ به اين سوال که آيا بعد از سفر ترکمنستان به تاجيکستان نيز سفر خواهيد کرد؟ اظهارداشت: برنامه سفر به تاجيکستان را داريم و اگر بشود بعد از ترکمنستان به تاجيکستان می‌رويم و اگر نشد سفر جداگانه‌ای خواهيم داشت.

وی همچنين با تاکيد بر اين‌که ان شاءالله تا قبل از عيد يک کنفرانس مطبوعاتی با حضور خبرنگاران برگزار خواهد کرد، درباره اين‌که اگر مشايی کانديدا شود، آيا از او حمايت می‌کنيد؟ خطاب به خبرنگاران گفت: راجع به سوالتان بيشتر فکر کنيد.

وی همچنين در مورد روند مذاکرات ايران و ۱+۵ در آلماتی تصريح کرد: بايد دوستان بيايند گزارش بدهند و بررسی کنيم که چه اتفاقاتی افتاده است.

احمدی‌نژاد همچنين در پاسخ به سوالی در مورد برگزاری جشنواره‌های نوروزی از سوی سازمان ميراث فرهنگی گفت: برگزاری اين جشنواره‌ها خوب است، بايد توسعه پيدا کند.

وی همچنين با اشاره به اهميت نوروز و بهار در نزد ملت ايران، تاکيد کرد: هميشه بهار ، بهار است.

رييس جمهور همچنين در پاسخ به اين سوال مجدد خبرنگاران که چرا لايحه بودجه را خودتان به مجلس شورای اسلامی ارائه نکرديد گفت: تمام اعضای کابينه خود من هستند،همه رييس جمهور هستند و رييس جمهور يعنی ۷۶ ميليون نفر.

وی در پاسخ به اين سوال که بعضا صدا و سيما برنامه‌هايی را عليه دولت پخش می‌کند و منتقدين عليه دولت صحبت می‌کنند بدون اينکه نماينده دولت در آن حضور داشته باشد، گفت: من اين برنامه‌ها را نمی‌بينيم ، حرف‌ها عليه دولت تکراری است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016