چهارشنبه 9 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متن بيانيه جمهوری اسلامی پس از مذاکرات آلماتی

جمهوری اسلامی ايران با صدور بيانيه ای در خصوص مذاکرات با گروه ۱+۵ تاکيد کرد که ايران اين گفت وگوها را گامی مثبت می داند که می تواند با رويکردی سازنده و برداشته شدن گام های متقابل تکميل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، متن بيانيه جمهوری اسلامی ايران بعد از پايان مذاکرات با گروه ۱+۵ به اين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الرحمن الرحيم

بيانيه ايران پس از مذاکرات آلماتی
۹ اسفند ۱۳۹۱

با تشکر از دولت دوست و برادر قزاقستان برای مهمان نوازی گرم و ميزبانی مناسب اين اجلاس و آرزوی موفقيت برای ملت قزاقستان و تشکر ويژه از رييس جمهور نظر بايف به خاطر توجه ويژه ای که به اين گفت وگوها داشتند.

جمهوری اسلامی ايران ۶ ماه پيش در مسکو طرح جامعی را برای گفت وگوها ارائه کرد. اين طرح ۵ محور برای همکاری داشت و اصول و اهداف گفت وگوها را تعيين کرده بود.

قرار شد اين طرح بررسی و به ما پاسخ داده شود. روز گذشته طرف مقابل در پاسخ به ايران پيشنهاداتی را ارائه کرد که اين پيشنهادات ناظر به برخی محورهای طرح پيشنهادی جمهوری اسلامی ايران بود.

برخی نکات که در اين پاسخ مطرح شده نسبت به آنچه در قبل مطرح می شد واقع بينانه تر بود و سعی شده بود که در برخی موارد به ديدگاه های ايران نزديک شود که اين را مثبت تلقی می کنيم. اگرچه تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله زيادی داريم.

گروه ۱+۵ پيشنهاد کرد گام های ملموسی برای ۶ ماه آينده و در جهت اعتماد سازی متقابل برداشته شود و پيشنهادهايی نيز در اين زمينه ارائه شد.

تاکيد جمهوری اسلامی ايران بر متوازن و هم زمان بودن گام ها بود و اينکه پيشنهادها نبايد نافی حقوق جمهوری اسلامی ايران باشد.

بر اين مبنا قرار شد در تاريخ ۲۸ اسفند جلسه کارشناسی در شهر استانبول و در تاريخ ۱۶ و ۱۷ فروردين جلسه با ۱+۵ در شهر آلماتی برگزار شود.

اين گفت وگوها را گامی مثبت می دانيم که می تواند با رويکردی سازنده و برداشته شدن گام های متقابل تکميل شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016