جمعه 11 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشگران بدون‌مرز: نمایندگان ایران را به دادگاه می‌کشانیم

دویچه وله: مسئول بخش ایران سازمان "گزارشگران بدون مرز" می‌گوید یک دولت نمی‌تواند همه جهان را به عاملان یک سازمان جاسوسی متهم کند. رضا معینی می‌افزاید که سازمان گزار‌گران بدون‌مرز خواهان اقدام در این رابطه است: « سازمان گزارش‌گران بدون‌مرز یک سازمان بین‌المللی است و یک گروهک وابسته به این یا آن اپوزیسیون در هیچ کجای جهان نیست.»

به گفته رضا معینی، «وقتی دولت جمهوری اسلامی این اطلاعیه را به شکل رسمی منتشر کرده، یعنی مسئولیت آن را پذیرفته، پس باید در دادگاه‌ها پاسخگوی آن باشد.»

مسئول بخش ایران سازمان "گزارشگران بدون مرز" می‌گوید یک دولت نمی‌تواند همه جهان را به عاملان یک سازمان جاسوسی متهم کند. رضا معینی می‌افزاید که سازمان گزار‌گران بدون‌مرز خواهان اقدام در این رابطه است: « سازمان گزارش‌گران بدون‌مرز یک سازمان بین‌المللی است و یک گروهک وابسته به این یا آن اپوزیسیون در هیچ کجای جهان نیست.»

به گفته رضا معینی، «وقتی دولت جمهوری اسلامی این اطلاعیه را به شکل رسمی منتشر کرده، یعنی مسئولیت آن را پذیرفته، پس باید در دادگاه‌ها پاسخگوی آن باشد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آزادی ۱۱ روزنامه‌نگار پس از موج اخیر بازداشت‌ها

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران همچنین در اطلاعیه‌های اخیر خود، روزنامه‌نگاران بازداشت شده را به اتهاماتی هم‌چون «اتصال به شبکه رسانه‌ای اردوگاه استکبار» متهم کرده بود.

با این حال شامگاه چهارشنبه ۹ اسفند، پوریا عالمی طنزنویس روزنامه شرق و میلاد فدایی اصل دبیر سرویس سیاسی خبرگزاری ایلنا، دو تن از روزنامه‌نگارانی که اخیرا بازداشت شده بودند با قید وثیقه آزاد شدند.

پیش از این ریحانه طباطبایی، امیلی امرایی، علی دهقان، اکبر منتجبی، نرگس جودکی، مطهره شفیعی، کیوان مهرگان، جواد دلیری، فاطمه ساغرچی نیز با قرار کفالت یا وثیقه آزاد شده بودند.
رضا معینی مسئول بخش ایران سازمان گزارشگران بدون مرز رضا معینی مسئول بخش ایران سازمان گزارشگران بدون مرز

اما چرا وزرات اطلاعات ایران در ابتدا روزنامه‌نگاران را با اتهاماتی سنگین دستگیر و پس از مدتی کوتاه آزاد می‌کند؟ رضا معینی مسئول بخش ایران سازمان "گزارشگران بدون مرز" در پاسخ به این سوال می‌گوید: «سیستم اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران از آغاز تا امروز با اتهامات بی‌پایه و اساس عده‌ای را دستگیر می‌کند، تحت فشار از آن‌ها اعتراف می‌گیرد و همان اعتراف‌ها را در دادگاه به مدرک جرم تبدیل می‌کند. بنابراین این اطلاعیه‌های شدید و غلیظی که وزارت اطلاعات در مورد روزنامه‌نگاران منتشر کرده، به‌ویژه این اطلاعیه آخر که مضحک و سخیف است، ارزش دیگری جز پروپاگاندای دولتی ندارد.»

هنوز از ۱۷ روزنامه‌نگاری که در موج اخیر بازداشت روزنامه‌نگاران در اوایل بهمن ماه دستگیر شده بودند، ۶ روزنامه‌نگار در بازداشت هستند.

صبا آذرپیک، پژمان موسوی، سلیمان محمدی، احسان مازندرانی، ساسان آقایی و نسرین تخیری، شش روزنامه‌نگاری هستند که پس از موج اخیر دستگیری روزنامه‌نگاران، همچنان در بازداشت به سر می‌برند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016