دوشنبه 14 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صفارهرندی: اصلاح‌طلبان راه بازگشت به نظام را در پيش گرفته‌اند

خبرگزاری فارس: عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: از منظر تحليلگران داخلی فتنه سال ۸۸ محصول تدارکات دشمن بيرونی بود، اما در انتخابات رياست جمهوری ۹۲ جريان فتنه‌ای استعداد ظهور ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون محمدحسين صفارهرندی در نشست بصيرتی در مسير انقلاب که با عنوان «گفتمان دوم خرداد تا گفتمان سوم تير» با حضور امام جمعه، رئيس دانشگاه آزاد اسلامی، فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه کازرون و جمعی از فعالان سياسی و دانشجويان در دانشگاه آزاد اسلامی اين شهر برگزار شد در سخنانی به مقايسه و تحليل اتفاقات دو مقطع سياسی کشور «دوم خرداد ۷۶ و سوم تير ۸۴» پرداخت و اظهار داشت: مردم ايران در اين دو مقطع حماسه حضور در صحنه انتخابات را به نمايش گذاشتند و سرنوشت خودشان را رقم زدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در نيمه دوم دهه ۷۰ برداشت کارگزاران حکومتی به سوی مبنای توسعه‌ای که در دنيا در حال اجرا بود رفت که باعث بروز تبعاتی از جمله فاصله طبقاتی در جامعه شد.

اين فعال سياسی گفت: تشديد فاصله طبقاتی در دوره کارگزاران سازندگی بسيار عمق پيدا کرد به طوری که تبعيض‌های ناروا و سرمايه‌داران نوکيسه‌ای که حتی با آداب سرمايه‌داری رايج بيگانه بودند شکل گرفتند.

صفارهرندی در ادامه، عواملی از جمله تغييرات منفی فرهنگی، شرايط سخت اقتصادی، مشکلات بين‌المللی، بدهی بالای دولت به برخی از کشورها و نيز بار سنگين تورم که به مرز ۴۹ درصد رسيد و بروز تبعيض و فاصله طبقاتی دولت هاشمی رفسنجانی را مهم‌ترين عامل اقبال عمومی مردم به دنبال تغيير وضعيت عنوان کرد.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح کرد: در شرايطی که نارضايتی مردم از دولت کارگزاران در دهه ۷۰ اوج گرفت، رقم خوردن حضوری قابل توجه و کوبنده با رأی ۲۰ ميليونی، خاتمی را برنده ميدان رقابت کرد.

وی اضافه کرد: دولت خاتمی نيز برخلاف شعار وی که بازگشت به ارزش‌های صدر انقلاب و خط امام بود، به سمت يک جمهوری جديد بر مبنای آزادی و دموکراسی به سبک غربی سوق يافت که بر اساس آن برخی از ارزش‌های دينی و انقلاب ناديده گرفته شد.

صفارهرندی بيان داشت: روزنامه‌های زنجيره‌ای طيف اصلاحات آنچه را که ‌توانستند از تمسخر و ارزش‌های دينی و انقلاب و حتی جسارت به آيات قرآن انجام دادند و احساسات مردم را تحريک کردند.

اين مسئول، به آغاز جريان اصولگرايی در اوايل دهه ۸۰ نيز اشاره کرد و افزود: شعار‌های اصولگرايانه مدنظر مقام معظم رهبری در سه مقطع ۸۱ ، ۸۲ و ۸۴ که سه انتخابات بزرگ برگزار شد تحقق عينی پيدا کرد.

ی ابراز داشت: دولت اصولگرای احمدی‌نژاد حرکت تازه‌ای به منظور پاسخگويی به ارزش‌ها و مشکلات زمين مانده مردم و رفع تبعيض‌ها و فاصله طبقاتی جامعه بود، اما ادامه مسير توسط حاشيه‌نشين‌ها متوقف شد.

داعيه‌داران خروج از حکومت شعار بازگشت به حکومت را سر می‌دهند

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در تبيين شرايط حاضر و انگيزه اصلاح‌طلبان در رويکرد به انتخابات آينده گفت: جريان داخلی که با دشمن بيرونی هم‌پيمان شده بود و شعار خروج از حکومت را سر می‌داد در حال حاضر از اين موضع برگشته‌ وراه بازگشت به حکومت را در پيش گرفته‌ است.

صفارهرندی به انتخابات پيش روی رياست جمهوری در سال ۹۲ اشاره کرد و گفت: از منظر دشمنان خارجی در اين انتخابات بايد منتظر فتنه ديگری باشيم.

وی ادامه داد:دشمن دلايل جديدی برای فتنه‌انگيزی پيدا کرده است.

اين فعال سياسی، فتنه سال ۸۸ را محصول تدارکات دشمن بيرونی و غافل‌گير شدن دستگاه امنيتی کشور و به دام وسوسه دشمن افتادن رقيب انتخاباتی دانست و اذعان داشت: امروزه شبکه‌هايی که از بيرون به داخل وصل بودند و ايجاد فتنه و آشوب می‌کردند شناسايی شده و به تحليل نظريه‌پردازان داخلی جريان فتنه ديگری ، استعداد ظهور ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016