یکشنبه 20 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تصویب کلیات بودجه سه ماه اول سال ۹۲ در مجلس

با وجود مخالفت نمایندگان با سقف ۴۵ هزار میلیارد تومانی بودجه، مجلس ایران کلیات لایحه بودجه سه ماه اول سال ۱۳۹۲ را تصویب کرد.

۱۸۸ نماینده مجلس به بودجه سه ماه نخست سال آینده رأی موافق و ۲۳ نماینده رأی مخالف دادند. رأی ۱۶ نماینده مجلس هم ممتنع بود.

مجلس ایران باید به سرعت درباره جزئیات لایحه بودجه سه دوازدهم تصمیم بگیرد تا در روزهای پایانی سال و قبل از تعطیلات نوروز، بودجه مصوب برای تأیید نهایی به شورای نگهبان فرستاده شود.

دولت ایران که بودجه امسال را با تأخیر به مجلس ارائه کرده برای سه ماه اول سال آینده ۴۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است، اما کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مخالف این رقم است.

غلامرضا کاتب، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ایران به خبرگزاری تسنیم گفته است که طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، میزان بودجه سه دوازدهم باید بر مبنای قانون بودجه سال جاری تنظیم شده باشد، اما "۴۵ هزار میلیارد تومان بیشتر از قانون بودجه سال ۱۳۹۱ است."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای کاتب گفته است "نمایندگان موافق افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سه ماه اول سال ۱۳۹۲ هستند." افزایش حقوقی که دولت در بودجه سه دوازدهم مجلس در نظر گرفته است.

اما با وجود این، به گفته سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه، این کمیسیون بودجه‌ای کمتر از بودجه پیشنهادی دولت، یعنی رقمی بین ۳۶ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان برای بودجه سه دوازدهم پیشنهاد خواهد کرد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران در جلسه امروز ۲۰ اسفندماه، تذکر نمایندگان را درباره "زیاد بودن میزان بودجه پیشنهادی" وارد دانست و از نمایندگان خواست هنگام بررسی جزئیات، این نکته را در نظر بگیرند.

لایجه بودجه سال ۱۳۹۲ نهم اسفندماه امسال با ۸۴ روز تأخیر به مجلس داده شد. این تأخیر به گفته رئیس مجلس، باعث کلیک تذکر رهبر ایران به دولت شد.

به دلیل آن‌که در مدت باقی مانده تا پایان سال ۱۳۹۱ امکان بررسی لایحه بودجه وجود نداشت، دولت لایحه بودجه سه دوازدهم را هم‌زمان به مجلس ارائه کرد تا در سه ماه نخست سال آینده دولت بدون بودجه نباشد.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران بر خلاف رویه موجود برای ارائه بودجه کلیک به مجلس نرفت که این اقدام او را انتقاد شدید نمایندگان مواجه شد.

امروز هم به گزارش خبرنگار خبرآنلاین، هنگام بررسی کلیات بودجه سه دوازدهم غیبت آقای احمدی‌نژاد در مجلس باعث انتقاد بعضی از نمایندگان شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016