یکشنبه 20 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بی خبری کامل خانواده رویین عطوفت از سرنوشت او سه هفته پس از بازداشت

پس از گذشت سه هفته از بازداشت روئین عطوفت فعال فرهنگی با گرایش ملی- مذهبی خانواده او در بی خبری کامل از سرنوشت این زندانی سیاسی پس از بازداشت وی به سر می برند.

رویین عطوفت تنها فردای روز بازداشت در یک تلفن کوتاه گفته بود قرار است به وی تفهیم اتهام صورت گیرد اما از آن پس او دیگر هیچ تماسی با خانواده نداشته و مراجعه خانواده به مراکز مختلف نیز بی نتیجه مانده است.

شایان ذکر است رویین عطوفت، از فعالان فرهنگی دوستدار علی شریعتی با گرایش ملی- مذهبی عصر روز جمعه ۲۷ بهمن، با ورود ناگهانی مأموران امنیتی و اطلاعاتی به جلسه سخنرانی که در منزل وی برگزار شده بود، بازداشت شده است.

مأموران که تعداد آن ها بالغ بر ۱۸ نفر بود ( که دو مامور زن نیز در میان شان بود)، بیش از سه ساعت به بازجویی از شرکت‌کنندگان در این جلسه پرداختند و با تفتیش منزل، بخشی از کتاب‌ها، مدارک و وسایل شخصی اعضای خانواده عطوفت را با خود بردند.

همچنین تلفن‌های همراه همه حاضران نیز توسط مأموران توقیف شد تا بعدا با مراجعه به مرکزی که معرفی خواهند کرد آن را تحویل بگیرند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شرکت‌کنندگان مجبور شده‌اند فرم مشخصاتی که مأموران به آن‌ها می‌دادند را پر کنند و در نهایت گواهی کنند که منزل را سالم ترک کرده‌اند.

در میان حاضران در جلسه که بیش از ۵۰ نفر بوده‌اند، محمد ملکی از فعالان باسابقه ملی ـ مذهبی و نخستین رئیس دانشگاه تهران پس از انقلاب نیز حضور داشته و گفته می‌شود یکی از بازجوهای سابق وی نیز در میان مأموران بوده است.

پس از آن نیز افرادی که برای دریافت تلفن های موبایل شان به مرکز امنیتی معرفی شده مراجعه کرده اند یک به یک بازجویی شده اند. آن ها مجبور بوده اند به سئوالات متعدد در باره خود، حانواده و دوستان شان پاسخ دهند.

رویین عطوفت پیش از این نیز در خردادماه سال جاری در جریان مراسم سالگرد هدی صابر، زندانی سیاسی‌ای که در زندان درگذشت، دستگیر و یک روز بعد از زندان اوین آزاد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016