دوشنبه 21 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حيدری فر، متهم کهريزک: بازداشتگاه کهريزک با دستور اصلاح طلبان ايجاد شد

مهر ـ متهم رديف دوم پرونده قضات کهريزک بازداشتگاه کهريزک را دسته گل اصلاحات اعلام کرد و گفت: اين بازداشتگاه زير نظر سازمان زندانها بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حيدری فر صبح دوشنبه بعد از خروج از دادگاه در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: درباره وقوع حوادث تيرماه سال ۸۸ دستور بازداشت صادر نشده بود و پليس امنيت جرم مشهود را مشاهده کرد و افراد مجرم دستگير شدند. از ۷۰۰ نفری که ۱۸ تير دستگير شدند من ۳۰۰ نفر را آزاد کردم و ۱۹ تير برای ساير افراد تحقيقات قضايی انجام شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در اين قضايا هيچ دستوری از سوی قاضی مرتضوی صادر نشد و من شخصا اقدام کردم.

حيدری فر در پاسخ به اينکه آيا شما مسئوليت حوادث را به عهده می گيريد، گفت: من مرتکب قصوری نشده ام که به گردن بگيرم ولی اقدامات را شخصا انجام دادم. البته ما هيچ اطلاعی از اقدامات رخ داده در بازداشتگاه نداشتيم.

داديار دادستانی وقت تهران که امروز به عنوان متهم پرونده کهريزک دادگاهی شده است، در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اينکه آيا اين بازداشتگاه زير نظر سازمان زندانها بوده است، گفت: بله سال ۸۶ آقای شاهرودی به رئيس وقت سازمان زندانها آقای يساقی دستور دادند اين بازداشتگاه زير نظر سازمان زندانها باشد، حالا اگر زير نظر سازمان زندانها نرفته مقصر خود سازمان زندانهاست.

حيدری فر در پاسخ به اينکه مگر اوين جا نداشته است که در کهريزک زندانی داشتيد، گفت: اقدام کرديم ولی واقعا اوين جا نداشت البته اين را هم بايد بگويم که افتتاح بازداشتگاه کهريزک با دستور موسوی لاری انجام شد يعنی اين بازداشتگاه دسته گل اصلاحات است.

حيدری فر پيش از آغاز جلسه دادگاه در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اينکه چند صفحه دفاعيه آماده کرديد و چه کسی دستور بازداشت و اعزام به کهريزک را صادر کرده است، گفت: دفاعيه من ۳۰ صفحه است و اعلام می کنم که به عنوان داديار داستانی تهران در سال ۸۸ دستور بازداشت و اعزام به کهريزک را صادر کرده ام و اين دستورات ارتباطی با سعيد مرتضوی نداشته و من شخصا انجام داده ام.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016