سه شنبه 22 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حداقل مزد ۹۲ کارگران ۴۸۷ هزار و ۱۲۵ تومان شد، افزايش ۲۵ درصدی دستمزد

مهر ـ در جلسه روز دوشنبه شورای عالی کار، نمايندگان کارگران، کارفرمايان و دولت حداقل دستمزد سال آينده کارگران و مشمولان قانون کار با ۲۵ درصد افزايش نسبت به سال ۹۱ معادل ۴۸۷ هزار و ۱۲۵ تومان شد.


به گزارش خبرنگار مهر، با برگزاری نشست امروز دوشنبه شورای عالی کار که با حضور نمايندگان کارگران، کارفرمايان و دولت در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، حداقل دستمزد سال آينده ۱۱.۵ ميليون کارگر و مشمول قانون کار ۴۸۷ هزار و ۱۲۵ تومان شد که نسبت به دستمزد سال ۹۱ معادل ۹۷ هزار و ۴۲۵ تومان افزايش يافته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برای تعيين و تصويب حداقل دستمزد سال آينده، در هفته های اخير نشستها و مذاکرات فراوانی بين گروه های کارگری، کارفرمايی و دولت برگزار شد اما در نهايت ۳ گروه بر سر رقم ۴۸۷ هزار و ۱۲۵ تومان هزارتومانی مزد که از ابتدای سال ۹۲ بايد از سوی بنگاه‌ها و واحدهای توليدی مشمول قانون کار اجرا شود، به توافق رسيدند.

آخرين جلسه ای که پيش از اين توسط شورای عالی کار برای تعيين حداقل دستمزد ساليانه برگزار شده است، در پايان اسفندماه سال ۹۰ بود که در آن زمان حداقل دستمزد سال جاری به ميزان ۳۸۹ هزار و ۷۰۰ تومان تعيين شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016