پنجشنبه 26 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتصاب غذای ١٠ زندانی سياسی در حمايت از حقوق کارگران ايران

آژانس کُردپا: ده تن از زندانيان سياسی زندان رجايی‌شهر کرج در همراهی و حمايت از حقوق کارگران ايران، يک روز دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

اين تعداد از زندانيان سياسی با انتشار بيانيه‌ای از جمع‌آوری طوماری ٣٠ هزار نفری در احقاق مطالبات صنفی و قانونی کارگران در شرايط کنونی ايران، حمايت نموده‌اند.

متن بيانيه که روز بيست و هشتم بهمن‌ماه را روز اعتصاب غذا سياسی اعلام کرده به شرح ذيل است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دوستان و هموطنان کارگر، درود و سلام گرم ما جمعی از زندانيان سياسی زندان رجائی‌شهر را پذيرا باشيد. خبر طومار ٣٠ هزار نفری شما کارگران زحمتکش ايران‌زمين در استفادە از حقوق قانونی و مسلم در برگذاری مسالمت‌آميز تظاهرات سراسری برای احقاق مطالبات صنفی و قانونی کارگران در شرايط کنونی کشور مایە‌ی محابات و سرافرازی است.

در تمام دنيا حق اعتصاب و تشکل قانونی و تظاهرات کارگری از حقوق مسلم محسوب می‌شود، اما در شرايط و خفقان و سرکوب ولايت فقیە اين امر قانونی کاملا ناديدە گرفتە شدە است. در شرايطی کە کارگران ايران قشر وسيعی از مولدان صنعت ملی از قبيل قسمت‌های صنعت، معدن، خدمات، کشاورزی، نفت، گاز، پتروشيمی و ماشين‌سازی بە نام خصوصی‌سازی يک چهارم دستمزد حق صرف را تشکيل می‌دهند فعالين کارگری در عرصە‌های تشکل و سنديکا بازداشت، زندان، اخراج و شلاق می‌خوردند و امنيت شغلی از طريق قراردادهای موقت و سفيد امضا نابود شدە است و در کشوری کە درمان، آمورش و تفصير، خدمات عمومی و امکانات رفاهی و ورزشی تصفیە حکومت‌گران است و ثروت‌های ملی صرف گروه‌های تروريست در لبنان، سوریە، عراق و افغانستان قرار می‌گيرد و هم‌وطنان عزيزمان مورد تعرض وحشيانە و اعدام‌های فلەای آنچه کە در تهران، خوزستان، کُردستان، سيستان و بلوجستان و آذربايجان قرار می‌گيرند و تعدادی از هموطنان عزيز در ليپرتی مستقيم يا غيرمستقيم می‌کشند طومار ٣٠ هزار نفرە‌ی شما در اين حکومت قبرستانی مایە‌ی اميدواری مردم ستم‌ديدە برای تجديد مبارزە علیە استبداد و حاکمان ظالم است.

دوستان و هموطنان کارگر حکومت ولايت فقیە بە عنوان عضو سازمان جهانی کار بە ابتدايی‌ترين اصول اين سازمان يعنی حق داشتن تشکل و حق داشتن اعترض و اعتصاب کردن نمی‌دهد و حقوق مسلم و قانونی کارگران را ناديدە می‌گيرد چرا کە دزدان ٣ هزار ميلياردی ٦٠% از پول ملی را خرج کردە و برادران لاريجانی با در اختيار داشتن دو قوه‌ی زمين‌خواری، دزدی ثروت‌های ملی و چپاول را در دستور کار قرار دادەاند و از طرفی بی‌کاری، گرسنگی و تورم افسار گسيختە تحريم‌های فلج‌کنندە، فحشا و خانە بە دوشی مردم عزيز و محرومين تمام زوايایە اجتماعی ايران زمين را در بر گرفتە و قشر وسيعی از مردم بە نان شب نيازمند و محتاج‌اند.

با اطمينان اعلام می‌کنيم کە وزارت کشور با درخواست شما موافقت نخواهد کرد. ما زندانيان سياسی امضا کنندە‌ی اين بيانیە در راستای همراهی با کارگران عزيز ايران زمين روز ٢٨ بهمن ١٣٩١ ما در اعتصاب غذايی سياسی خواهيم بود، باشد کە کارگران برای اعتصاب قانونی و حقوقی مشروع خود کە همانا آزادی، نان و عدالت می‌باشد زندانی و شکنجە نشوند.

زندانيان سياسی زندان رجائی‌شهر کرج:
١ــ افشين اسانلو ٢ــ افشين حيرتيان ٣ــ خالد حردانی ٤ــ زانيار مرادی ٥ــ شاهرخ زمانی ٦ــ صالح کهندل ٧ــ عباس بادفر ٨ــ علی جباری٩ــ لقمان مرادی ١٠ــ محمد بنازادە امير خيزی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016