چهارشنبه 23 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع خانواده‌های فعالين کارگری بازداشت شده در شهر سنندج

خبرگزاری هرانا - صبح روز دوشنبه ۲۱ اسفند جمع کثيری از خانواده‌های ۵ عضو بازداشتی کميتهٔ هماهنگی در مقابل اداره اطلاعات دست به تجمع زده وخواستار آزادی عزيزانشان شدند.

بنا به گزارش تارنمای کميتهٔ هماهنگی برای کمک به ايجاد تشکل‌های کارگری، اين در حالی بود که روز قبل ده‌ها نفر از نيروهای امنيتی برای متفرق کردن خانواده‌ها در محل حاضر بودند تا با اعمال فشار بر خانواده‌ها آن‌ها را وادار به پايان دادن تجمع نمايند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لازم به ذکر است که صبح روز دوشنبه چند تن از نيروهای انتظامی برای کنترل اوضاع در محل تجمع حاضر شدند، هر چه زمان می‌گذشت به جمع خانواده‌ها افزوده می‌شد به طوری که فشار خانواده‌ها اداره اطلاعات را ناچار کرد که به يکی از بازداشت شدگان اجازه دهد با بستگان خود تماس کوتاهی بگيرد؛ اما آنان به اين هم راضی نشدند و همچنين بر آزادی عزيزانشان پافشاری کردند.

اين بار وقتی اداره اطلاعات با مقاومت جمعيت روبرو شد با گسيل ده‌ها ماشين از نيروهای انتظامی و لباس شخصی محل را محاصره وهر دو باند خيابان شبلی را مسدود کرد واز جمعيت خواست آنجا را ترک کنند.

تجمع کنندگان ضمن تاکيد بر آزادی هر چه سريع‌تر ۵ فعال کارگری به نيروهای امنيتی و لباس شخصی اعلام کردند تا شما اينجا را ترک نکنيد ما نيز در اين محل خواهيم بود، که اين مقاومت باعث شد نيروهای امنيتی ولباس شخصی عقب نشستند و خانواده‌ها در ساعات يک بعد از ظهر دسته جمعی محل را ترک کردند.

بنا بر اين گزارش علی آزادی تماس ديشب تلفنی کوتاهی با همسرش داشته است؛ نامبرده در سلول انفرادی نگه داری می‌شود و به نظر می‌آيد که در شرايط نامناسبی به سر می‌برد.

همچنين خالد حسينی نيز طی تماس کوتاهی که با خانواده‌اش داشته است اعلام کرده که قاضی برای وی قرار يک ماه بازداشت صادر کرده است و وی در سلول انفرادی نگه داری می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016