چهارشنبه 23 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محسن رضايی: موسوی و کروبی را عمله آمريکا می‌دانم

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در «ميز انتخابات» اتحاديه انجمن‌های اسلامی دانشجويان مستقل گفت: موسوی و کروبی را عمله آمريکا می‌دانم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اعضای «ميز انتخابات» اتحاديه انجمن‌های اسلامی دانشجويان مستقل صبح امروز با محسن رضايی ديدار کردند و طی آن نقطه نظرات اعضای اتحاديه با محسن رضايی در ميان گذاشته شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محسن رضايی در اين جلسه در مورد رابطه خود با رهبری از تعبير "ولايتی آزاده " استفاده کرد و گفت: "من ولايتی آزاده‌ام و مقام معظم رهبری در مورد بنده توصيفاتی دارند که شايد شبيه آن وجود نداشته باشد".

رضايی در اين جلسه عرصه انتخابات را عرصه جهادی توصيف کرد و ابراز داشت که من به عنوان رياست فکر نمی‌کنم بلکه اين عرصه را عرصه جنگ و جهاد می‌دانم که بايد وارد شد.

رضايی با اشاره به اهميت‌های عرصه اقتصاد و فرهنگ، حضور در دانشگاه‌ها، حوزه‌های علميه، مساجد و کارخانه‌ها را از اولويت‌های خود دانست.

وی در واکنش به سوالی در مورد رابطه خود با آيت لله هاشمی، جنس نقدهای خود به هاشمی را ايدئولوژيک و فکری عنوان کرد.

محسن رضايی فضای انتخاباتی سال آينده را متفاوت از سالهای ۸۴ و ۸۸ دانست و در خصوص رای آوری خود اظهار اميدواری کرد.

وی در خصوص نامه ۹ دی خود به رهبر انقلاب در سال ۸۸ اظهار داشت: هيچ گاه "حکميت" منظورم نبود بلکه منظورم وحدت بين مردم بود.

رضايی در خصوص ميرحسين موسوی و مهدی کروبی گفت: من آن دو را عمله آمريکا می‌دانم و در ۲۵ بهمن ۸۹ اعلام کردم اگر اين دو نفر از مردم عذرخواهی نکنند مردم می‌توانند آنها را دستگير کنند.

رضايی ادامه داد: شايد برخی بگويند چنين اظهارنظری ديرهنگام بوده است، اما هيچ کس موضعی مانند من در برابر سران فتنه نداشته است؛ اعتقاد دارم برای اثر بيشتر بايستی مواضعم در اين باره را به موقع مطرح می‌کردم و زمانش وقتی بود که به دستگيری آنان منجر شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016