پنجشنبه 24 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرماندار تهران: ۹۹ گردان بسيج در انتخابات آماده‌باش هستند

فرماندار تهران به بيان برخی جزئيات برگزاری دو انتخابات پيش رو در سال آينده، گفت: در انتخابات سال آينده حتما شبهه وارد خواهد شد اما من از الان در مورد اينکه شبهات و اشکالات صحت دارد، می‌گويم که از صفر تا صد آن دروغ محض است.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، عيسی فرهادی صبح امروز در يک نشست خبری با بيان اينکه "فرمانداری تهران تقريبا يک هشتم انتخابات کشور را در دل خود دارد"، تاکيد کرد: برای انتخابات رياست جمهوری چهار هزار شعبه و برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا چهار هزار شعبه در تهران در نظر خواهيم گرفت.

وی افزود: در روز انتخابات يکصد هزار نفر نيروی انسانی برای برگزاری دو انتخابات رياست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در نظر گرفته شده و شناسايی اين افراد از هم‌اکنون آغاز شده است و بخشی از نيروهای پشتيبانی و مديران اداره‌کننده اين مجموعه‌ها و ستاد انتخابات تهران نيز از ۴۰ روز پيش کار خود را آغاز کرده‌اند و جلسات فراوانی با وزارتخانه‌ها و ادارات داشته‌ايم.

فرماندار تهران در ادامه با بيان اينکه "هيات‌های اجرايی برای انتخابات رياست جمهوری و شوراها در ۱۵ ارديبهشت‌ماه تشکيل می‌شود"، گفت: پيش‌بينی ما اين است که تا پايان روز شنبه (فردای انتخابات) بعد از برگزاری انتخابات نتيجه انتخابات رياست جمهوری را اعلام کنيم و همچنين نتيجه انتخابات شوراهای شهر طی سه تا چهار روز اعلام شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فرهادی درباره تمهديدات امنيتی که برای اين دو انتخابات در نظر گرفته شده است، گفت: تهران شرايط امنيتی خاصی دارد و همواره مورد توجه بيگانگان بوده است. در اين راستا برای برگزاری دو انتخابات آينده بين سه تا پنج نفر در هر شعبه‌ای امنيت آن شعبه را برقرار خواهند کرد و از ۱۵ هزار نفر از نيروهای انتظامی در تهران نيز استفاده می‌شود و در اين راستا دو تيپ از نيروی انتظامی آماده‌باش خواهند بود.

وی با بيان اينکه "۹۹ گردان عاشورا نيز از بسيج مستضعفين در انتخابات آينده آماده‌باش هستند"، اظهار کرد: گرچه ان‌شاءالله نيازی به استفاده از آنها نخواهد بود، ولی تدابير لازم در اين بخش فراهم شده است.

فرماندار تهران تاکيد کرد: به شدت دنبال اين هستيم که از چهار هزار شعبه اخذ رای بازديد انجام شود و ورود و خروج و استراحت مردم در مکان مناسبی انجام شود. رييس ستاد انتخابات تهران آقای شهرکی نيز در حال بازديد شعب هستند تا مکان‌های نامناسب در دوره‌های قبلی انتخابات حذف شود.

فرهادی درباره تاريخ برگزاری امتحانات مدارس تهران نيز گفت: امتحانات مدارس بايد تا ۲۰ خرداد سال آينده در همه مقاطع تمام شده باشد و بعد از انتخابات هيچ امتحانی باقی نمانده باشد.

وی در ادامه تاکيد کرد: آنچه برای ما مهم است، برگزاری انتخابات شيشه‌ای و کاملا شفاف و روشن است و گرچه تاکنون تمام دوره‌های انتخابات شفاف بوده‌اند، ولی کمتر روی بُعد مردمی بودن انتخابات پردازش صورت گرفته است در حالی که انتخابات در ايران توسط مردم برگزار می‌شود.

فرهادی با بيان اينکه "فرمانداری‌ها پشتيبانی‌کننده انتخابات و حلقه وصل مردم هستند"، به بيان نحوه تشکيل هيات‌های اجرايی پرداخت و اظهار کرد: اگر اعضای انتخاب شده از سوی هيات اجرايی پای حرمت‌های انتخابات نباشند آن انتخابات از حيزانتفاع ساقط خواهد شد.

فرماندار تهران همچنين گفت که برخی به انتخابات شبهه وارد می‌کنند که البته دروغی بيش نيست و چنين چيزی وجود ندارد.

وی در ادامه تصريح کرد که شمارش آرا در دو انتخابات آينده به صورت دستی انجام خواهد شد.

فرماندار تهران همچنين درباره حضور نمايندگان کانديداها و احزاب در شعب اخذ رای گفت: نمايندگان کانديداها می‌توانند در شعبه‌ها حضور داشته باشند به شرطی که نيروهايشان را معرفی کنند. همچنين ما نمايندگان احزاب را در کنار صندوق‌ها به عنوان ناظر معرفی می‌کنيم؛ البته هيچ‌کس حق دخالت ندارد ولی نمايندگان می‌توانند تا پايان شمارش آرا، در اين پروسه حضور داشته باشند.

به گزارش ايسنا، خبرنگاری از فرماندار تهران پرسيد که "چه تمهيداتی انديشيده‌ايد تا اتفاقات انتخابات رياست جمهوری ۸۸ تکرار نشود و کسی شبهه‌ای به نتايج وارد نکند؟" که فرهادی پاسخ داد: در انتخابات سال آينده حتما شبهه وارد خواهد شد اما من از الان در مورد اينکه شبهات و اشکالات صحت دارد، می‌گويم که از صفر تا صد آن دروغ محض است.

وی افزود: من در انتخابات رياست جمهوری گذشته در يکی از استانداری‌ها معاون سياسی بودم و با توجه به اعتراضاتی که انجام شد، ۴۰ شعبه را مورد بازبينی قرار داديم و ديديم هيچ اشکالی وجود ندارد. در يکی از شعبه‌ها نماينده آقای کروبی حضور داشت و حتی گفت من خودم به آقای کروبی رای ندادم. در انتخابات ۸۸ هزينه سنگينی پرداخت کرديم اما مردم با حضور در صحنه ۹ دی توطئه‌ها را خنثی کردند.

فرهادی در ادامه با بيان اينکه "در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هر پنج نفر از کانديداها می‌توانند يک نفر را به عنوان نماينده در شعب داشته باشند، گفت: فرآيند انتخابات شوراهای اسلامی شهر وروستا از ۱۷ فروردين آغاز خواهد شد و تا پنج روز هيات‌های اجرايی تشکيل می‌شود. از ۱۵ ارديبهشت نيز فرآيند انتخابات رياست جمهوری آغاز و تا پنج روز هيات‌ اجرايی تشکيل می‌شود.

فرماندار تهران همچنين با بيان اين‌که "هرجا در مورد انتخابات ابهامی وجود داشته باشد جواب می‌دهيم"، اظهار کرد: کاش قانونی بود که طی آن اگر فردی اعتراض نابجا داشت، برای بيان اين اعتراض نابجا مجازات شود.

وی خاطرنشان کرد: پيش‌بينی ما اين است که برای انتخابات شوراها در تهران ۳۰ هزار نفر ثبت‌نام کنند که از اين تعداد، ۳۰ نفر يعنی يک درصد ثبت‌نام کنندگان انتخاب خواهند شد و ۹۹ درصد رای نمی‌آورند.

فرهادی همچنين در برابر پرسش ايسنا درباره تمهيدات فرمانداری تهران برای انجام تبليغات عادلانه کانديداها پاسخ داد: ما شيوه تبليغات را به هرکدام از کانديداها اعلام می‌کنيم و قانون برای همه به صورت يکسان ابلاغ می‌شود.

فرماندار تهران در پايان اظهار کرد: هر ستادی که بخواهد ميتينگ تبليغاتی برگزار کند، بايد مجوز داشته باشد و ما تا به حال به هيچ‌کس مجوزی نداده‌ايم و در حال حاضر اگر ميتينگ تبليغاتی برگزار شود، غيرقانونی است و بايد دانست که هر حرکت انتخاباتی در تهران نياز به اخذ مجوز از فرمانداری تهران دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016