شنبه 26 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کواکبيان رسما کانديداتوری خود را اعلام کرد: اصلاح طلبان در انتخابات هيچ همکاری با دولت و جريان انحرافی نخواهند داشت

• امروز چون جريان اصولگرا جوابی به مشکلات پس از روی کار آوردن دولت احمدی‌نژاد ندارند عنوان می‌کنند که اصلاح طلبان می‌خواهند با جريان دولت رايزنی کنند.


ايلنا: مصطفی کواکبيان دبير‌کل حزب مردم سالاری در نشستی خبری رسما کاندداتوری خود را برای انتخابات رياست ‌جمهوری يازدهم اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، مصطفی کواکبيان در نشست خبری پيش از ظهر امور که از دقايقی قبل اغاز شده است رسما کانديداتوری خود را برای انتخابات رياست ‌جمهوری يازدهم اعلام کرد.

کواکبيان در اين نشست شعار انتخاباتی خود را دولت اخلاق اعلام کرد.

دبير کل حزب مردم سالاری با تاکيد براينکه اصلاح طلبان هيچ همکاری با دولت و جريان انحرافی نخواهند داشت، گفت: ما معتقديم اين شايعات را برخی از اصولگرايان با راه انداختند تا پاسخ نذر و نياز‌ها و روزه گرفتن‌هايی که برای روی کار آمدن احمدی‌نژاد ادا کرده بودند، ندهند.
مصطفی کواکبيان در نشست خبری پيش از ظهر امروز در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا، مبنی براينکه شنيده می‌شود برخی از افراد در جريان اصلاحات پيرامون انتخابات شورا‌ها با طيف دولتی رايزنی خواهند داشت، گفت: من به شدت اين مساله را تکذيب می‌کنم. ما آمده‌ايم تا اين دولت را تغيير بدهيم، بنابراين همکاری با آن‌ها معنا ندارد. در شهريور سال ۸۷ من اولين نفری بودم که عليه رئيس دفتر احمدی‌نژاد صحبت‌هايی را انجام دادم تا به امروز نيز معتقدم مشکلات ما برسر ديدگاه‌های دولت است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تاکيد براينکه اصلاح طلبان در انتخابات هيچ همکاری با دولت و يا جريان انحرافی نخواهند داشت، گفت: رقابت اصلی ما با دولت خواهد بود. اين شايعاتی است که برخی اصولگرايان به راه انداخته‌اند تا پاسخگوی نذر و نياز‌ها و روزه گرفتن‌هايی که برای روی کار آمدن احمدی‌نژاد ادا کرده بودند، نباشند.
کواکبيان با اشاره به اينکه اصولگرايان احمدی‌نژاد را احمدی‌نژاد کردند، تصريح کرد: امروز چون جريان اصولگرا جوابی به مشکلات پس از روی کار آوردن دولت احمدی‌نژاد ندارند عنوان می‌کنند که اصلاح طلبان می‌خواهند با جريان دولت رايزنی کنند.

دبيرکل حزب مردم سالاری همچنين در خصوص خطر تعدد نامزد‌ها در جريان اصلاحات عنوان کرد: ما معتقديم همانطور که بار‌ها اعلام کرده‌ايم احمدی‌نژاد حاصل فعاليت‌های ما اصلاح طلبان بود من فکر نمی‌کنم اين تجربه همچون سال ۸۴ اين بار نيز تکرار شود.
دبيرکل حزب مردم سالاری گفت: وی با بيان اينکه من شرطی برای حضور در انتخابات ندارم، خاطرنشان ساخت: فقط يک شرط اساسی وجود دارد و ان اجرای دقيق قانون انتخابات و تحقق مر قانون انتخابات است.
کواکبيان اظهار داشت: ‌ ما معتقديم که مشارکت حداکثری هدف همه دلسوزان کشور بايد باشد و هيچکس نبايد درجهت محدود کردن حضور پرشور مردم در پای صندوق‌ها کوچک‌ترين اقدامی بکند، بلکه همه بايد دست به دست هم دهيم تا حماسه پرشوری را رقم بزنيم.
وی با بيان اينکه من شرطی برای حضور در انتخابات ندارم، خاطرنشان ساخت: فقط يک شرط اساسی وجود دارد و ان اجرای دقيق قانون انتخابات و تحقق مر قانون انتخابات است.
کواکبيان ضمن اشاره به اينکه ما خوشحال می‌شويم که کسی در حبس و حصر نباشد، يادآور شد: همچنين خوشحال می‌شويم همه زندانيان سياسی وسيله‌ای برای آزاديشان فراهم شود. ما بايد از هرگونه سوءاستفاده دولتی در انتخابات جلوگيری می‌کنيم و معنا ندارد که يک مقام اجرايی از يک مراسم ملی برای سردادن شعار انتخاباتی استفاده کند.
وی ادامه داد: اين آغاز خوبی برای انتخابات نيست، برای اينکه ما بايد انتخابات عادلانه پيش رو داشته باشيم.
دبيرکل حزب مردم سالاری ادامه داد: ما معتقديم که حفظ اخلاق انتخاباتی از ديگر مسائل مهم و پيش روی ما است و ما معتقديم که چه ناظران چه مجريان، چه کانديدا‌ها، چه صاحبان نفوذ بايد بی‌طرفی خودشان را نشان دهند و بيش از رعايت قانون، اخلاق انتخاباتی را مدنظر قرار دهند.
وی ادامه داد: رعايت عدالت تبليغاتی بايد صورت بگيرد، صدا و سيما بايد در اين جهت برنامه ريزی کند و امکانات را به طور مساوی در اختيار کانديد‌ها قرار دهد.
کانديدای‌انتخابات رياست‌جمهوری يازدهم با بيان اينکه حوادث بعد از انتخابات ۸۸ ريشه در برخی از بداخلاقی‌ها داشت، گفت‌: اين بداخلاقی‌ها از مناظره‌های تلويزيونی شروع شد. من نمی‌گويم دولت‌های جهانی درصدد ايجاد و برپا کردن فتنه نبودند، اما ريشه آن در برخی بداخلاقی‌ها بود که اگر اين بداخلاقی‌ها وجود نداشت، حوادث پس از انتخابات نيز رخ نمی‌داد‌.
کانديدای انتخابات سال ۹۲ عنوان کرد‌: ما در کشور اسناد فرادستی همچون سند چشم‌انداز ۲۰ ساله و قانون پنجم پنج ساله داريم‌. ‌بنابراين اعلام می‌کنم که روح حاکم بر همه برنامه‌های دولت ما قانون اساسی خواهد بود. ‌
وی با تاکيد بر اينکه ما رهبری را در همه امور کشور فصل الخطاب می‌دانيم، عنوان کرد‌: اگراختلافی بين قوا پيش آيد تنظيم کننده روابط رهبری هستند.
کواکبيان با بيان اينکه حوادث بعد از انتخابات ۸۸ ريشه در برخی از بداخلاقی‌ها داشت، گفت‌: اين بداخلاقی‌ها از مناظره‌های تلويزيونی شروع شد. من نمی‌گويم دولت‌های جهانی درصدد ايجاد و برپا کردن فتنه نبودند، اما ريشه آن در برخی بداخلاقی‌ها بود که اگر اين بداخلاقی‌ها وجود نداشت، حوادث پس از انتخابات نيز رخ نمی‌داد‌.
دبيرکل حزب مردم سالاری با اشاره به اينکه تا به امروز نيز بسياری از عرصه‌های حاکم بر فضای سياسی کشور دچار بداخلاقی شده‌اند، گفت‌: يکشنبه سياه مجلس نمونه اين بداخلاقی هاست. اگر دولت اخلاق برپا شود و اخلاق بر تمام مناسبات سه قوه حاکم گردد می‌توانيم بسياری از گرفتاری‌ها را پشت سر بگذاريم. ما معتقديم طبق آموزه‌های دينی مردم به زمامداران خود پيش از پدرانشان شبيه هستند، اگر زمامداران اخلاق را رعايت کنند می‌توانيم الگوی خوبی برای همه ملت‌ها و کشور‌ها باشيم‌. ‌
کواکبيان افزود‌: امروز ناهنجاری‌ها، رشوه خواری‌‌ها و حساب‌های بانکی ناشی از بداخلاقی هاست. شعار انتخاباتی من دولت اخلاق است که اين عنوان شامل ۸ برنامه اساسی است. ‌
وی ادامه داد‌: اولين شعار آن اتحاد پيشرفته است. ما شب عيد را در پيش رو داريم در حالی که مردم بد‌ترين شرايط اقتصادی را تجربه می‌کنند حق ملت ما اين نيست که عيد باستانی خود را با گرفتاری آغاز کنند، اعتقاد من بر اين است که به دليل افزايش نقدينگی که اين دولت پيش گرفته است قطعا تورم بالای ۳۵ درصد و نرخ بيکاری بالای ۱۵ درصدرا تجربه خواهيم کرد‌. ‌
اين کانديدای انتخابات سال ۹۲ با اشاره به اينکه ما از ۷۰ هزار ميليارد تومان نقدينگی سال ۸۴ به ۴۰۷ هزار ميليارد نقدينگی در سال ۹۱ رسيده‌ايم، گفت‌: من معتقدم قانون هدفمندی يارانه‌ها که ما در مجلس هشتم پيگيری کرديم قانون خوبی بود که به بدی اجرا شد تا توليد را به شدت به وضعيت نابهنجاری رساند به گونه‌ای که اکثر منابع صنعتی امروز رو به تعطيلی هستند.
کواکبيان بااشاره به اينکه من توزيع يارانه را به اين شکل نمی‌پسندم، ‌گفت‌: ‌ بودجه ۹۲ هم اکنون در حال تنظيم است و دست دولت آينده نيست، اما ما بايد تنظيم کارت اعتباری را در بودجه سال ۹۳ برای افزايش قدرت خريد مردم پيش بينی کنيم، علاوه بر اين بايد جلوی واردات بی‌رويه نيز گرفته شود‌. ‌
وی با تاکيد براينکه دولت فعلی نام واردات گسترده خود را انقلاب اقتصادی گذاشت که در ‌‌‌نهايت به توليد ما لطمه زد، گفت‌: شايد منظور آن‌ها از انقلاب اقتصادی اين بوده است. متاسفانه با اقدامات اين دولت طبقه متوسط شهری به شدت سرکوب شد، اگرچه شعار عدالت اجتماعی سرداده شده اما می‌بينيم که امروز مفهوم عدالت اجتماعی توزيع فقر است‌. ‌
کواکبيان افزود‌: اين دولت معتقداست به جای اينکه دهک‌های پايين را تقويت کنيم، بايد طبقات متوسط را پايين بکشيم و اين به شدت به طبقات متوسط کشور ضربه زده است‌. ‌
دبير‌کل حزب مردم سالاری حمايت جدی از توليد را يکی از وظايف مهم دولت خواند و گفت‌: روح حاکم بر خصوصی سازی اين نبود که مراکز دولتی را به مراکز شبه دولتی واگذار کنيم‌. ‌ در دولت آينده هيچ نشانی از حساب‌های مختلف بانکی و مالی نبايد وجودداشته باشد. متاسفانه در دولتی که مدعی بود پاک دست‌ترين دولتهاست يک رقم اختلاس سه هزار ميلياردی پيش آمد که اگر حمايت‌های مقامات دولتی از مسوولان بانکی نبود‌، اين چنين نمی‌شد‌. ‌
وی با تاکيد براينکه پرونده سه هزار ميلياردی تنها نمونه‌ای از اين فساد‌ها بود، ‌يادآور‌شد‌: من معتقدم بايد پرونده‌های ديگر هم در دستگاه نظارتی مورد بحث قرار گيرد چرا که رقم آن‌ها نيز کمتر از سه هزار ميليارد نيست‌. ‌
اين کانديدای انتخابات سال ۹۲ با بيان اينکه دولت فعلی پيش از ۲۰۰ هزار ميليارد به بنگاههای اقتصادی بدهکار است، گفت‌: دولت آينده دولتی مقروض خواهد بود‌. ‌
وی افزود‌: همه بخشهای کشور بايد در يک جهت حرکت کنند تا از رانت خواری‌هايی که به ضرر اقتصاد ملی است اجتناب شود. در همين راستا بايد سازمان برنامه و بودجه را احياء کنيم‌. ‌
کواکبيان با اشار ه به اينکه بايد در امور اقتصادی از کار‌شناسان نظر بخواهيم، گفت‌: ‌اين دولت دو جلسه با کار‌شناسان اقتصادی داشت که جلسه سوم تعطيل شد و گفتند که نيازی به اين کار‌ها نداريم و آقای دانش جعفری را به دنبال کار‌شناسان فرستادند‌. ‌
دبير کل حزب مردم سالاری با اشاره به اينکه دولت نتوانست شوک وارد شده به بازار را کنترل کند، گفت‌: اين شوخی و خنده جالب دولتمردان است که فردی به نام جشميد بسم الله بازار ارز را می‌چرخاند در حالی که اين از بی‌تدبيری است که نتوانست بازار ارز را کنترل کند‌. ‌
دبيرکل حزب مردم سالاری گفت: ما می‌توانيم کابينه ائتلافی و فراجناحی تشکيل دهيم. سطح تحصيلات کابينه بالای کارشناسی‌ارشد است و سه نفر از خانم‌ها بايد در کابينه عهده دار مسئوليت باشند.
مصطفی کواکبيان اظهار داشت: اعتقاد ندارم که بايد برای اطرافيان حاضر در کابينه خط قرمز تعيين کرد. هرکس خطا کرده بايد دستگاه و قضا به مانند ديگران با او برخورد کنند. دولت بايد پاسخگو باشد و بايد دولت را به سمت پاسخگو کردن پيش ببريم.
وی ادامه داد: ما معتقديم که بايد تحريم‌ها چه برای اشخاص و چه برای بانک‌ها هرچه سريع‌تر لغو شود، با ديپلماسی فعال و منطقی اين امر شدنی است. ما بايد منافع ملی را لحاظ کنيم. من طرفدار برقراری رابطه با آمريکا هستم.
کواکبيان در ادامه افزود: اصلاحات برمبنای خط امام و مطالبات مردم متوقف نخواهد شد، بلکه بايد با سرعت بيشتر انجام شودواصلاحات سياسی و اصلاحات اداری ادامه دارد.
وی با بيان اينکه ما بايد کانال‌های خصوصی علاوه بر صدا و سيمای ملی داشته باشيم، خاطرنشان ساخت: بايد کانال‌های خصوصی را راه اندازی کرد. صدا و سيما نمی‌تواند منحصرا پخش کننده برنامه‌های کانال‌های مختلف باشد.
وی در خصوص يکی دانستن اصلاح طلبان و فتنه گران گفت: نمی‌توان اصلاح طلبان را با فتنه گران يکی دانست هر کس که اصلاح طلبان را با فتنه گران يکی می‌داند خودش فتنه است.
کواکبيان ضمن اشاره به اينکه شريعت اسلام می‌تواند محور حرکت ما باشد، خاطرنشان کرد: علاوه براينکه شريعت اسلام بايد محور حرکت ما باشد، مردم سالاری نيز می‌تواند مبنای کار قرار بگيرد بايد در نظر داشت که نمی‌توان به بهای اجرای سريع‌تر برخی طرح‌ها قانون را دور زد.
کواکبيان ادامه داد: بنده معتقدم دولت آينده فرزند مجلس و در خدمت قوای ديگر خواهد بود. ما معتقديم که دولت بايد حرمت مجلس را نگهدارد، اگر قانون را رعايت کنيم يعنی حرمت اسلام را رعايت کرده‌ايم. توقيف اهداف بايد براساس قانون باشد، جرم سياسی بايد تعريف شود.
کواکبيان ضمن اشاره به اينکه من حاضر نيستم حتی يک روزنامه در دولت آينده توقيف شود، تصريح کرد: البته در مقابل تخلف مطبوعات بايد مجازات‌های مالی در نظر گرفت و يا روزنامه‌ها مديرمسئول روزنامه‌ها را مورد مجازات قرار داد.
کواکبيان به ۱۰ مورد از محوريت برنامه‌های خويش اشاره کرده و خاطرنشان ساخت: مفاهيم دوگانه بظاهر متضاددر دولت آينده به يکديگر خواهند رسيد. شکاف بين نسل اول و نسل بعدی از بين خواهد رفت. جمع بين اصلاح طلبی و اصولگرايی به صورت اصلاح طلبی اصولگرايانه شکل خواهد گرفت بين آزادی مشروع و برابری اجتماعی ضديتی وجود نخواهد داشت.
وی ادامه داد: بين آرمان‌گرايی و واقع بينی تضادی نخواهد داشت. همچنين بين استکبارستيزی و تنش زدايی ضديتی نيست. از طرفی بين توسعه سياسی و توسعه اقتصادی می‌توان توازن برقرار کرد بين توانمندسازی قشر فرودست و تقويت قشر متوسط نبايد تضادی تصور شود.
دبيرکل حزب مردم‌سالاری با بيان اينکه سطح تحصيلات کابينه آينده من بالای مدرک کار‌شناسی ارشد خواهد بود، يادآور شد: سن وزيران نيز بين ۳۵ تا ۵۵ سال است. سه نفر از خانم‌ها حتما بايد در کابينه عهده دار مسئوليت باشند و يک سوم از اعضای کابينه يک هفته قبل از رای گيری تعدادشان اعلام می‌شود. ما می‌توانيم کابينه ائتلافی و فراجناحی تشکيل دهيم.
کواکبيان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براينکه برخی از جريانات اصلاح طلبی همچنان منتظرند تا تکليف جريان اصلاح طلبی برای حضور در انتخابات مشخص شود و چرا حزب مردم سالاری زود‌تر در اين حوزه اقدام کرده است، گفت: ما برای پيروزی آمده‌ايم، مگر اينکه اجماعی صورت بگيرد و ما هم مطرح کرديم که برای گرم کردن فضا در صحنه حاضر نشده‌ايم، البته به نام جبهه اصلاحات و جبهه اصلاح طلبان اسمی داده نشده است.
کواکبيان در خصوص انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی گفت: در آن انتخابات نيز رای من ۳۰درصد افزايش يافته بود در آن انتخابات هيچ کدام از اصلاح طلبان انتخابات را تحريم نکرده بودند. همانطور که ديديد خاتمی در انتخابات رای داده است و من به دليل رای شکنی برخی‌ها نتوانستم رای بياورم.
وی افزود: قهر با صندوق انتخابات نتيجه‌ای نخواهد داشت.
دبير کل حزب مردم سالاری تاکيد کرد: در صورتی که افرادی همچون هاشمی و خاتمی در عرصه انتخابات وارد شوند ما تابع نظر شورای مرکزی خواهيم بود من اصراری به رقابت با خاتمی ندارم.
مصطفی کواکبيان در پاسخ به اين سوال که چه گروه‌هايی از شما برای حضور در انتخابات حمايت می‌کنند، گفت: حضور فعلی من در عرصه تکليف حزبی کنگره مردم سالاری بود در عين حال حدود ۱۷ و يا ۱۸ گروه اصلاح طلب نيز با من رايزنی کرده‌اند که در ‌‌‌نهايت تصميم خود را خواهند گرفت علاوه براين من با اقشار دانشگاهی نيز مشورت‌هايی داشتم و فعلا در عرصه حاضر هستم.
وی در خصوص نحوه حضور خود در انتخابات در صورت اعلام کانديداتوری آيت اله هاشمی و يا سيد محمد خاتمی نيز عنوان کرد: در صورتی که هاشمی و خاتمی وارد عرصه شوند شورای مرکزی تصميم خواهد گرفت در حال حاضر که آمدن هر دو نفر به شدت تکذيب می‌شود.
کواکيبان در پاسخ به اين سوال که آيا شما در ادامه به نفع کانديداهايی همچون شريعتمداری و عارف کنار خواهيد رفت، گفت: ما در حزب مردم سالاری سه راه حل را پيشنهاد کرديم. يکی نظرسنجی هيات بی‌طرف، دوم حکميت بزرگان جريان اصلاحات و سوم اينکه احزاب طرفدار حضور در انتخابات ميان خود رای گيری انجام دهد. ما معتقديم هر يک از اين سه مکانيزم اجرا شود ما تابع تصميمات آن خواهيم بود.
وی در خصوص اجماع ميان اصلاح طلبان نيز عنوان کرد: من نگفتم شورای هماهنگی جريان اصلاحات بايد به اجماع برسد. من معتقدم مجموعه اصلاح طلبان بايد به اجماع برسند، چراکه اين يک امر شدنی است و صعب العبور نخواهد بود. ما معتقديم شرايط با سال ۸۴ متفاوت است دوستان ما پذيرفته‌اند که با يکديگر همکاری بيشتری داشته باشند.

اين کانديدای انتخابات سال ۹۲ در خصوص احتمال رای آوری خود يادآور شد: ما حتما پايگاه اجتماعی برای خود قائل هستيم که می‌گوييم تن به نظرسنجی می‌دهيم، بنابراين حتی اگر نتيجه اين نظرسنجی‌ها نيز به نفع ما نباشد می‌پذيريم.
وی بار ديگر در خصوص حضور خاتمی و هاشمی در انتخابات تاکيد کرد: ‌ ما زمانی گفتيم کانديد اول ما خاتمی است که اگر وی حضور نداشته باشد پيشنهاد ما اجرای طرح مناسک خواهد بود و اگر اين هم نشود کانديدای حزب را اعلام می‌کنيم ما هم اکنون در مرحله سوم هستيم و زمان برای دو مرحله قبل را از دست داده‌ايم با اين حال تابع نظر شورای مرکزی هستيم و من اصراری به رقابت باخاتمی ندارم.
کواکبيان در خصوص منابع مالی مورد نياز در انتخابات نيز تصريح کرد: من از يک پشتوانه مالی حمايت می‌شوم، حتما حزب هم بايد به فکر منابع مالی باشد. سلامت مالی برای ما بسيار مهم است و يک ريال از رانت و منابع سوءاستفاده‌گران استفاده نخواهم کرد.
وی افزود: ما در تمام کشور دفا‌تر حزبی داريم که بخشی از هزينه‌ها را متقبل خواهند شد. علاوه بر اين روزنامه مردم سالاری نيز برخی از هزينه‌های چاپی و انتشاراتی را عهده دار خواهد شد، ما معتقديم اگر کسی بخواهد با آلودگی وارد عرصه انتخابات شود نمی‌تواند دولت اخلاق شکل دهد. بنابراين آمار و ارقام را به وقت خود اعلام خواهيم کرد.
دبيرکل حزب مردم سالاری همچنين در واکنش به اظهارات اخير آيت اله جنتی مبنی براينکه رسانه ملی نبايد با کسی که در معرض کانديداتوری است مصاحبه کند، گفت: تا به حال که آقايان در نوبت بودند و هر شبکه را باز می‌کنيم يکی در حال صحبت است، احتمالا حالا که نوبت به ما رسيده اين بحث‌ها مطرح شده است. با اين حال ما معتقديم که اگر اين امر به شکل بی‌طرف انجام شود خوب اس. ت اما قانونی نداريم که اگر کسی مصاحبه کند ممنوعيت خواهد داشت، اين يک توصيه اخلاقی است، ما به اعضای شورای مرکزی نيز اعلام کرديم که اين مسائل را رعايت کند و نبايد اين گونه باشد که همچون دور قبل يکی از کانديدا‌ها به مصلا نرسيده يکی از افراد شورای نگهبان به جای وی صحبت کند.
در ادامه خبرنگاری با اشاره به کانديداتوری کواکبيان در سال ۸۴ از وی پرسيدکه فکر می‌کنيد در اين دوره مورد تاييد شورای نگهبان قرار خواهيد گرفت که وی گفت: ما سه دسته احزاب اصلاح طلب داريم عده‌ای نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند. عده‌ای می‌خواهند اما کانديدايی ندارند دسته سوم نيز هم تمايل شرکت در انتخابات دارند و هم کانديد معرفی می‌کنند بحث ما در مجموع اين است که يک جريان در عرصه انتخابات يکه تازی نکند و همه جريان‌ها در کنار يکديگر باشند.
وی افزود: ما معتقديم دولت آينده می‌تواند فراجناحی باشد و از هر دو جريان کمک بگيرد. من سال ۸۴ نيز کانديدای انتخابات بودم که در آن زمان مهرعلی‌زاده و معين از سوی خاتمی حمايت شده و شورای نگهبان نيز آن‌ها را تاييد کرد در آن زمان صدا وسيما نيز برنامه‌هايی را از من ضبط کرد اما ما تاييد نشديم.
کواکيبان تاکيد کرد: اينکه شورای نگهبان با شاخص‌هايی که دارد قانون را رعايت کند دست خودشان است. ما نمی‌توانيم برای آن‌ها تکليف معين کنيم اميدوارم همه ما غير از پاسخگويی در اين دنيا فکر پاسخ قيامت را نيز بکنيم.
دبيرکل حزب مردم سالاری همچنين در خصوص انتخابات شورا‌ها نيز عنوان کرد: تصميم بر اين شده است که برای هر شهری که بالای صد هزار نفر جمعيت دارد يک کانديد معرفی کنيم.
در ادامه خبرنگار ديگری از وی پرسيد که شما چند وقت قبل اعلام کرديد که موسوی و کروبی اصلاح طلب نيستند اما در مقابل از خاتمی حمايت کرديد، موضع شما به طور کلی در مقابل اين افراد چيست که کواکبيان پاسخ داد: من در جلسه پرسش و پاسخ دانشجويی بودم و حرف‌های من را رجانيوز جعل کرد اما من تکذيب کردم من معتقدم ايرادی که به اين دو شخصيت وارد است اين است که بايد مرزبندی با برانداز و ضد انقلاب را شفاف کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016